Ομολογουμένως ο σημερινός οικισμός του Απόλλωνα θα μπορούσε να αποτελεί έναν αρχαιολογικό κόμβο των Κυκλάδων και ένα φυσικό τοπίο- μνημείο όπου τα σημάδια της ανθρώπινης δραστηριότητας στο πέρασμα των αιώνων θα ήταν ορατά και αναγνωρίσιμα τόσο από τους επισκέπτες όσο και από τους κάτοικους της γύρω περιοχής και ολόκληρης της Νάξου.
Η ύπαρξη του μεγάλου λατομείου με τις πολλαπλές θέσεις λατόμησης και το ημιτελές γιγαντιαίο άγαλμα του Διόνυσου (κούρος) οδηγούν την σκέψη μας στο συμπέρασμα ότι στην περιοχή θα υπήρχε και αρχαίος οικισμός με εργαστήρια και αποθήκες γλυπτικής και φιλοτεχνίας του μάρμαρου. Το αρχαίο λιμάνι που υπάρχει και σήμερα θα εξυπηρετούσε τις παραπάνω δραστηριότητες ενώ αργότερα «το κάστρο του Καλόγερου» έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ναυτιλία της περιοχής σε συνδυασμό με τους όρμους «Αφόρμους» και «Απόλλωνα».
Το φυσικό τοπίο του Απόλλωνα με την ανεκτίμητη βιοποικιλότητα του έχει ενταχθεί στο δίκτυο NATURA 2000 καθώς και στην ειδική ζώνη προστασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης SPA με κωδικό GR422002651. Γενικότερα στην περιοχή του Απόλλωνα, υπάρχουν πολλά βιολογικά είδη τα οποία προστατεύονται από ευρωπαϊκές οδηγίες.
Η ύπαρξη σημαντικών αρχαιοτήτων, η πλούσια βιοποικιλότητα του τόπου σε συνδυασμό με τον πρωτογενή τομέα και το ιδιαίτερο τοπίο όπου η θάλασσα, το βουνό και το ποτάμι που καταλήγει στον όρμο του Απόλλωνα συνυπήρχαν αρμονικά και διαλεκτικά για χρόνια θα μπορούσαν να αποτελέσουν τα βασικά στοιχεία της σημερινής ταυτότητας του μικρού οικισμού του Απόλλωνα. Μιας ταυτότητας που αν είχε αναγνωριστεί τόσο από τους κάτοικους όσο και από την πολιτεία θα είχε προστατευτεί και αναδειχθεί, εξασφαλίζοντας στις ημέρες μας, μια σημαντική ροή επισκεπτών στον παραθαλάσσιο οικισμό που θα εμπλούτιζε την προϋπάρχουσα ταυτότητα και δεν θα την αντικαθιστούσε.
Αντί αυτού η «στρεβλή ανάπτυξη» που κυριάρχησε στην Ελλάδα από το 60 και μετά και ταυτίστηκε με την ρίψη μπετόν χωρίς μελέτες και σχεδιασμούς, την άναρχη δόμηση, την κατά βούληση διάνοιξη δρόμων, το μπάζωμα της θάλασσας, γενικότερα την κυριαρχία του ανθρώπου πάνω στην φύση με σκοπό την εκμετάλλευση της (εκτροπές και μπάζωμα ποταμών, καταπάτηση των δημόσιων χώρων, αποψίλωση κλπ) σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του πρωτογενή τομέα, την ενασχόληση των κατοίκων με τον τουρισμό και την αδιαφορία της πολιτείας οδήγησαν στην καταστροφή της ιδιαίτερης ταυτότητας πολλών τόπων.
Ο Απόλλωνας είναι ένας από αυτούς και το κείμενο που διαβάζεται γράφεται ως μια ύστατη κραυγή απελπισίας, απόγνωσης και διαμαρτυρίας, που απορρέει από την πρόθεση της περιφέρειας και του κράτους να κατασκευάσει ένα τερατούργημα από μπετόν που αποκαλούν λιμάνι ή αλιευτικό καταφύγιο στον όρμο του Απόλλωνα.
Αυτή η στρεβλή ανάπτυξη αποτέλεσε ένα από τους παράγοντες της σημερινής μας κατάντιας και εξαθλίωσης μιας και ποτέ δεν έλαβε υπόψη τις πραγματικές, ουσιαστικές και μακροχρόνιες ανάγκες των κοινωνιών αλλά μόνο τα συμφέροντα των εργολάβων και των μηχανικών που όσο περισσότερο μπετόν έριχναν τόσο περισσότερο κέρδιζαν. Αυτή η στρεβλή ανάπτυξη συνεχίζει να αποτελεί την βασική επιδίωξη τόσο του κράτους όσο και ορισμένων από τους υπηκόους του που άκριτα παρασύρονται από το γρήγορο χρήμα που «ψευδώς υπόσχεται» ο τουρισμός με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χάσουν και τα τελευταία στοιχεία της τοπικής ταυτότητας τους.
Ο κίνδυνος που ελλοχεύει αν κατασκευαστεί το λιμάνι- καταφύγιο στον Απόλλωνα είναι να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που υπόσχονται οι εκάστοτε πολιτικάντηδες και που άκριτα ενστερνίζονται οι κάτοικοι του μικρού αυτού οικισμού.
Ο τουρισμός στον Απόλλωνα οφείλεται:
Α) στα σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία από τα οποία μόνο ο ημιτελής κούρος του Διονύσου έχει γνωστοποιηθεί
Β) στην προβολή του ως μικρού, απομακρυσμένου, παραθαλάσσιου και γραφικού οικισμού προστατευμένου από την αστική ανάπτυξη( μπετολαγνεία) και κυρίως μακριά από την εμπορευματοποίηση της χώρας και της νοτιοδυτικής ακτής, Αγίας Άννας- Προκόπη- Πλάκας.
Γ) στην ιδιαίτερη παραλία και ακτογραμμή του όπου το βότσαλο η άμμος και τα βράχια συνυπάρχουν προς τέρψη των επισκεπτών και των κατοίκων των γύρω περιοχών και φυσικά
Δ) στην προβολή των τοπικών προϊόντων και την προτροπή των επισκεπτών να τα δοκιμάσουν
Ε) απολαμβάνοντας το ιδιαίτερο τοπίο με την πλούσια βιοποικιλότητα και την θέα που σου προσφέρει ο προσανατολισμός του οικισμού.
Αντί λοιπόν να αναγνωρίσουν και να προστατέψουν τα στοιχεία αυτά αναδεικνύοντας τα, εκτρέπουν την κοίτη του ποταμού, κατασκευάζουν ένα ξενοδοχείο πάνω σε αυτήν, δημιουργούν τους αυθαίρετους δρόμους πάνω στην Καυκάρα χωρίς εγκρίσεις και άδειες, καταπατούν τους δημόσιους χώρους (την αυλή της εκκλησίας, την παραλία, την παλιά βρύση και τον χώρο της γραμμής διέλευσης των βαγονιών του λατομείου, κλπ) με άδειες, κατασκεύασαν ένα μόλο την δεκαετία του 70 με τα βράχια του αρχαίου λιμανιού και στηρίζουν την επί χρόνια ρήψη των βοθρολυμάτων μέσα στην θάλασσα όπου κάνουν κολύμβηση οι ανυποψίαστοι επισκέπτες.
Η εγκατάσταση του «βιολογικού» έγινε αυθαίρετα το 1993-95 μέσα στην θάλασσα και πάνω στο χειμέριο κύμα χωρίς ποντισμένο αγωγό μεγάλου μήκους και βάθους με συγκεκριμένη διεύθυνση.
Σχεδόν κάθε χρόνο η συντήρηση του βιολογικού καθαρισμού στοιχίζει περί τα 12.000 ευρώ στους δημότες της Νάξου ενώ οι «υπεύθυνοι» γνωρίζουν πολύ καλά ότι στο πρώτο βοριαδάκι θα καταστεί άχρηστος ο κατ΄ όνομα βιολογικός. Πάραυτα η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος συνεχίζεται χωρίς αιδώ και φειδώ.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω μια διαδεδομένη πρακτική των απασχολούμενων με τον τουρισμό τα τελευταία 2 χρόνια όπου όταν τους ρωτάνε οι τουρίστες αν αξίζει να επισκεφθούν τον Απόλλωνα τους αποτρέπουν για τον λόγο της ρήψης των λυμάτων μέσα στην περιοχή κολύμβησης. Η μη ύπαρξη βιολογικού καθαρισμού λόγω της ανευθυνότητας των αρχών και της ανοχής και νομιμοποίησης τους από τους κάτοικους του οικισμού έχει σαν αποτέλεσμα την δυσφήμηση του Απόλλωνα.
Ως επιστέγασμα όλων αυτών των «δραστηριοτήτων» έρχεται και η κατασκευή του λιμανιού- μαρίνας με μήκος 160 μέτρα, με ύψος 5,10 μέτρα και πλάτος τα από 21,5 έως 28,70 και στη στάθμη έδρασης από 51,0 έως 57,5 μέτρα!!!. Το έργο αυτό δηλαδή θα είναι μεγαλύτερο από το μήκος του οικισμού και δεν θα έχει καμία σχέση με ότι αποκαλούμε κλίμακα. Ενώ θα καταστρέψει ολοκληρωτικά τους λόγους επίσκεψης του Απόλλωνα. Τα νερά μέσα στο τεράστιο λιμάνι δεν θα ανανεώνονται, η θάλασσα θα μπαζωθεί και θα απομακρυνθεί από την στεριά λόγω του μεγάλου μήκους του λιμένα και της ύπαρξης του ποταμού, ενώ το αρχαίο λιμάνι θα καταστραφεί- μπαζωθεί ολοσχερώς. Η παραλία θα χάσει την πολυμορφία της και τα ελάχιστα ψαροκάικα που υπάρχουν δεν θα μπορούν να δέσουν με ασφάλεια στο τεράστιο λιμάνι μιας και η στεριά θα απομακρυνθεί.
Οι φερτές ύλες του «ταλαιπωρημένου» ποταμού από την εκτροπή, το ξενοδοχείο, και την ρύπανση, η κλίμακα του οικισμού σε συνδυασμό με την προστατευμένη βιοποικιλότητα και την ύπαρξη του αρχαίου λιμανιού θα πρέπει να καθιστούν κάθε ανθρώπινη επέμβαση υπέρ του δέοντος προσεχτική, ευαίσθητη και καθόλα προσαρμοσμένη στην ομολογουμένως αυστηρότερη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία του περιβάλλοντος. Και το ελληνικό κράτος μόνο για αυτά δεν φημίζεται.
Αν τελικά το έργο αυτό εγκριθεί ο Απόλλωνας θα αποτελεί το παράδειγμα προς αποφυγή και η απαξίωση προς το κράτος θα είναι ακόμα περισσότερο δικαιολογημένη
42 σχόλια:
Εχέφρων λίγα λες. Δες τον προυπολογισμό εξόδων του 2012 (http://www.naxos-news.gr/?aid=13729).Ακούς εκεί μόνο 12000 ευρώ το χρόνο για το ΒΙΟΚΑ Απόλλωνα. Δεν ντρέπεσαι ρε; Δώσε βάση να δεις χρήμα που...κινείται μόνο για το έτος 2012:
-ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΛΑΒΗΣ ΒΙΟ.ΚΑ. ΑΠΟΛΛΩΝΑ: 10000 Ευρώ!!! (ΚΩΔ. 25-6262.015)
-ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΒΙΟ.ΚΑ ΑΠΟΛΛΩΝΑ
ΤΣΙΚΑΛΑΡΙΟΥ: 1000 Ευρώ (ΚΩΔ. 25-6654.008)
- ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΜΗΜΑΤΩΝ ΒΙΟ.ΚΑ ΑΠΟΛΛΩΝΑ: 15000 ΕΥΡΩ !!!! (ΚΩΔ. 25-6672.013)
- ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΒΙΟ.ΚΑ ΑΠΟΛΛΩΝΑ: 10000 ΕΥΡΩ !!! (ΚΩΔ. 25-7134.004)
-ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΒΙΟ.ΚΑ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΚΑΙ ΤΣΙΚΑΛΑΡΙΟΥ:2000 ΕΥΡΩ (ΚΩΔ. 25-7135.002)
-ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ Η/Ζ ΓΙΑ ΒΙΟ.ΚΑ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΚΑΙ ΤΣΙΚΑΛΑΡΙΟΥ: 30000 ΕΥΡΩ !!! (ΚΩΔ.25-7135.029)
ΔΙΑΙΡΩΝΤΑΣ ΔΙΑ ΔΥΟ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΜΕ ΤΟ ΤΣΙΚΑΛΑΡΙΟ, Η ΣΟΥΜΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ - ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΤΟ 2012 ΒΓΑΙΝΕΙ 51500 ΕΥΡΩ !!!
Και να σκεφτείς ότι έχει βγει απόφαση ότι απαγορεύεται να τον επισκευάσουν. Επιτρέπεται μόνο η μεταφορά λυμάτων (Δες http://www.naxos-news.gr/?aid=7780). Που να επιτρεπόταν η επισκευή κιόλας δηλαδή.
Θυμίζω ο Γ. Μπαρδάνης έλεγε για 96000 Ευρώ σε μόνο το 2008 ή το 2009 (Δε θυμάμαι)
Είναι πολλά τα λεφτά Άρη...και εσύ κοιμάσαι Εχέφρων μόνο πάνω σε δώδεκα χιλιαρικάκια. Καληνύχτα Εχέφρων.
τελικά τα ίδια παντελάκι μου τα ίδια παντελή μου. και δεδομένης της κατάστασης πρέπει να τα λογίζουμε ως χειρότερα.
Πιθανόν αυτός ή αυτή που το γράφει(δεν είναι πολλοί δα και δεν είναι δύσκολο να τους εντοπίσεις) να είναι ένας ή μία από εκείνους που πήγαν στο Συμβούλιο Επικρατείας για το έργο και έχασαν με 10-0.(Κανένας ισχυρισμός τους δεν έγινε δεκτός από το αυστηρό για το περιβάλλον και τον πολιτισμό δικαστήριο).
Μπορεί να έχει δίκιο για αυτά που έχουν γίνει στον Απόλλωνα και όχι μόνο σε βάρος του περιβάλοντος. Όμως, "η ζωή αλλάζει
δίχως να κοιτάζει
τη δική σου μελαγχολία", που λέει και ο Σαββόπουλος. Ένα σύγχρονο έργο μπορεί να προστατεύει και το περιβάλλον.
Φανταστείτε να έβγαινε απόφαση(είδατε πως δεν την αναφέρει καν;) υπέρ του παραπάνω. Θα είχε κηρύξει...στρατιωτικό νόμο στον Απόλλωνα.
Κι ύστερα μιλάμε θεωρητικά για παράνοια!
το κείμενο το έγραψε ο Εχεφρων και δεν έχει προσφύγει στο ΣτΕ. μην ξεχνάς ότι το ΣτΕ έκρινε το αντισυνταγματικό και απάνθρωπο μνημόνιο νόμιμο.
πάντως το συγκεκριμένο έργο του Απόλλωνα δεν προστατεύει παρα τα συμφέροντα των εργολάβων ενώ οι επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία θα είναι αρνητικές. Μου Αρέσει ο Απόλλωνας και το άρθρο μου γράφτηκε μέσα σε ένα πλαίσιο καθαρά κοινωνικό και πολιτικό.
αν διαφωνείς σε κάτι να το συζητήσουμε
Συνεχίζω για τον Βιολογικό του Απόλλωνα και τον προυπολογισμό του δήμου, που νομίζω ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία προχθες. Εκτός του ότι θα επισκευάσουν με 51500 Ευρώ περίπου τον τωρινό Βιολογικό έχουν προγραμματίσει και τις εξείς μελέτες:
1. ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΔΗΜΟΥ ΔΡΥΜΑΛΙΑΣ: 8086,64 ΕΥΡΩ !!! (ΚΩΔ.25-7413.021)
2. ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΑΠΕΡΑΘΟΥ, ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΚΟΡΩΝΙΔΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΥΜΑΛΙΑΣ: 48.557,60 ΕΥΡΩ !!! (ΚΩΔ. 25-7413.024)
3. ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ
ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΔΗΜΟΥ ΔΡΥΜΑΛΙΑΣ: 31.025,20 ΕΥΡΩ!!! (ΚΩΔ. 25-7413.030)
Με απλά λόγια ο δήμος μέσα στο 2012 θα ξοδέψει περισσότερα από 40.000 Ευρώ για να κάνει ταυτόχρονα τρεις διαφορετικές μελέτες για το αποχετευτικό πρόβλημα του Απόλλωνα:
1. Από τη μία θα προσπαθήσει να νομιμοποιήσει τον υφιστάμενο, δίνοντας του Περιβαλλοντική άδεια (που μέχρι σήμερα δεν έχει και σύμφωνα με το νόμο δεν μπορεί να αποκτήσει).
2. Ταυτόχρονα θα μελετήσει να φτιάξει έναν βιολογικό που να συγκεντρώνει τα λύματα του Απόλλωνα σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα χωριά και
3. Ταυτόχρονα, θα μελετήσει (με 31.025,20 Ευρώ, να φτιάξει έναν ακόμα νέο Βιολογικό αποκλειστικά για τον Απόλλωνα.
Με ακόμα πιο απλά λόγια αν κανείς δει τον προυπολογισμό, θα καταλάβει ότι σε λίγο καιρό ο Απόλλωνας μελετάται ταυτόχρονα να έχει, τρεις Βιολογικούς: Έναν παλιό και δύο καινούργιους!!!! Ωραίος πολιτικός σχεδιασμός δε συμφωνείς Εχέφρων; Δε γίνεται σωστή διαχείριση των χρημάτων του Δημοσίου; Ε; Αν τους φτιάξουν και τους τρεις Βιολογικούς οι κάτοικοι και οι τουρίστες, δε θα ξέρουν ποιον να διαλέξουν!
Μην είμαι όμως και άδικος. Έβαλαν και 20000 Ευρουλάκια (ΚΩΔ. 25-6414.002)μην τυχόν και χρειαστεί να εφαρμόσουν τον νόμο και τις αποφάσεις της Περιφέρειας που λένε ότι μέχρι να φτιαχτεί καινούργιος πρέπει να μεταφέρονται όλα τα λύματα. Αυτοί βέβαια τα έβαλαν ως "τυχόν μεταφορικά" (έτσι το γράφει) και μόνο για λυματολάσπη. Σε όλα τα παραπάνω δεν έχω βάλει τις οφειλές του Δήμου από τις περυσινές επισκευές που είναι άλλα τόσα. Καληνύχτα σε όλους. Τον έχετε κάνει τον Απόλλωνα τέλειο μέχρι σήμερα. Συνεχίστε. Μην ακούτε τους άλλους. Ανάπτυξη, ανάπτυξη, ανάπτυξη.
"Ε; Αν τους φτιάξουν και τους τρεις Βιολογικούς οι κάτοικοι και οι τουρίστες, δε θα ξέρουν ποιον να διαλέξουν!"
χα χαχαχα!!!! πλουραλισμός και δημοκρατία έχουν σαν αποτέλεσμα τον ορθολογισμό χαχαχα
Με αφορμή, την τελευταία φράση του Εχέφρωνα στην κύρια ανάρτησή του("Αν τελικά το έργο αυτό εγκριθεί") και το δεύτερο ανώνυμο σχόλιο, θα ήθελα να ενημερώσω τους αναγνώστες σας για κάτι που φαίνεται να αγνοείτε:
Η έγκριση αυτού του λιμενικού έργου έπαψε να ισχύει, μετά από πρόσφατο έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων μέχρι νεοτέρας (γνωμοδότηση ΚΑΣ), παρά την απόφαση του ΣτΕ. Αυτό οφείλεται σε νέες αρχαιολογικές ανακαλύψεις και συγκεκριμένα στον αρχαίο μόλο (όπως συνηθίζεται να λέγεται), αλλά και σε αρχαία αρχιτεκτονικά μέλη στη βάση του σημερινού μόλου και των κρηπιδωμάτων!
Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις στη Νάξο, η οποία θα δώσει πνοή στον Απόλλωνα. Ήδη από πληροφορίες που έχω ακούσει, η διοίκηση, σκέφτεται (και κατά τη γνώμη μου πολύ σωστά) να εγκαταλείψει την μελέτη του Αλιευτικού Καταφυγίου καθ' ότι είναι σχεδιαμένη εξ' ολοκλήρου επάνω σε αρχαία μνημεία και να αναθέσει εκ νέου μελέτη λιμενικού έργου που θα προστατεύει και θα αναδεικνύει ταυτόχρονα και το μνημείο και τον οικισμό.
Μάλιστα, λόγω του πολιτιστικού χαρακτήρα του έργου και της απειλής του μνημείου από το μπάζωμα που προκαλεί ο σημερινός κυματοθραύστης, οι δυνατότητες χρηματοδότησης αυξάνονται σημαντικά.
αμην και πότε
πάντα ο κοινωνικός έλεγχος και οι κοινωνικές αντιστάσεις σε τέτοιου είδους έργα έφερναν αποτελέσματα! το μοναδικό έργο με το οποίο δεν ασχολήθηκε κανείς ήταν το λιμάνι του ΚΑΛΑΝΤΟΥ. ένα έργο άχρηστο και αχρησιμοποίητο που τους μόνους που οφέλησε πραγματικά ήταν οι εργολάβοι. οι ψαράδες δεν το χρησιμοποιούν ένώ κατέστρεψε μια πραγματιά παρθένα περιοχή.
ανάπτυξη ανάπτυξη ανάπτυξη. και κανείς δεν αναρωτήθηκε για ποιούς;;;
Γράφεις "Εχέφρονα": "πάντως το συγκεκριμένο έργο του Απόλλωνα δεν προστατεύει παρα τα συμφέροντα των εργολάβων ενώ οι επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία θα είναι αρνητικές".
Τα συμφέροντα των εργολάβων προωθεί η τοπική κοινωνία που θέλει, με σχεδόν παμψηφία, το έργο; Να είμαστε λίγο σοβαροί. Το σύνταγμα να μην το επικαλούμαστε μόνο όταν μας συμφέρει.
Τις επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία ποιος θα τις κρίνει;
Όταν το ΣΤΕ ακύρωσε το λιμενικό έργο στη Χώρα ήταν καλό; Τώρα μας ξυνίζει.
Εχέφρονες είπαμε και όχι άφρονες.
Η τοπική κοινωνία του Απόλλωνα, είναι αυτή που ήθελε και τον Βιολογικό εκεί που έγινε και που βασανίζει σήμερα τον Απόλλωνα. Η τοπική κοινωνία ακόμα δεν έχει διαβάσει με λεπτομέρεια τη μελέτη του αλιευτικού και κυρίως είναι προφανές ότι εκ των πραγμάτων δεν έχει τις γνώσεις να κατανοήσει μία μελέτη λιμενικού έργου και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό. Το μόνο που μπορεί να κάνει μία τοπική κοινωνία είναι να εκφράσει τις ανάγκες της και αυτό ακριβώς έκανε: Ζήτησε από την πολιτεία, να φτιαχτεί ένα λιμενικό έργο για να προστατεύονται τα παραλιακά σπίτια του οικισμού και οι βάρκες των ντόπιων.
Δεν ζήτησε από την πολιτεία το συγκεκριμένο αλιευτικό καταφύγιο. Ο μόνος λόγος που το υποστήριζε μέχρι σήμερα, είναι γιατί η πολιτεία βεβαίωσε εσφαλμένα την τοπική κοινωνία, πως αυτό το έργο θα ικανοποιήσει τα αιτήματά της, χωρις να υπάρχουν άλλες δυσμενείς επιπτώσεις για την περιοχή. Τα ίδια έκανε και με τον βιολογικό καθαρισμό.
Οι αιρετοί εκπρόσωποι της πολιτείας καθησύχασαν την τοπική κοινωνία, ότι ο βιολογικός θα λειτουργούσε άψογα. Έτσι και στη μελέτη του αλιευτικού, οι Απολλωνιάτες, εμπιστεύτηκε προφορικές δηλώσεις αιρετών ότι το αλιευτικό θα είναι εντάξει, και δεν έχει διαβάσει την ίδια τη μελέτη που γράφει ότι μέσα στο λιμάνι θα μπαζώνει περισσότερο από ένα μέτρο το χρόνο.
Ας είμαστε σοβαροί λοιπόν και ας μην επικαλούμαστε τη τοπική κοινωνία για ένα έργο. Η τοπική κοινωνία ορθά εκφράζει της ανάγκες της. Η πολιτεία με τη στάση της απλώς δείχνει ότι δεν τις κατανοεί.
Να καταργήσουμε την κοινωνία, το λαό. Μας τάχουν πει και τόχουν κάνει και άλλοι!
Άλλωστε δεν καταλαβαίνει το συμφέρον του!
Αυτοί που πήγαν στο ΣΤΕ δεν ήθελαν ΚΑΝΕΝΑ λιμενικό έργο και όχι το συγκεκριμένο. Φαίνεται πως κάποιοι τουλάχιστον έχουν αλλάξει ρότα. Κάτι είναι κι αυτό, άσχετα αν δεν το εκτιμήσουν οι χαζοαπολλωνιάτες.
Ξέρει κανείς αν η τοπική κοινωνία έχει ενημερωθεί για τις νέες αρχαιολογικές ανακαλύψεις που αναφέρθηκαν πιο πάνω; Έχει ενημερωθεί για τη σημαντική διαφήμιση - τουριστική προβολή, που θα προκαλέσει αυτή η ανακάλυψη στον Απόλλωνα αλλά και σε ολόκληρη τη βορειοανατολική Νάξο; Δεν μπορώ να φανταστώ ότι κάποιος προτιμά το συγκεκριμένο αλιευτικό καταφύγιο που θα καταστρέψει μία τουριστική πηγή εσόδων για τον Απόλλωνα, τη στιγμή που από ότι καταλαβαίνω μπορεί να ξαναμελετηθεί ένα νέο λιμενικό έργο που να ικανοποιεί τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας και να σωθεί-αναδειχθεί ταυτόχρονα και ο αρχαίος μόλος.
Τώρα, γιασου.
"Τα συμφέροντα των εργολάβων προωθεί η τοπική κοινωνία που θέλει, με σχεδόν παμψηφία, το έργο; Να είμαστε λίγο σοβαροί. Το σύνταγμα να μην το επικαλούμαστε μόνο όταν μας συμφέρει.
Τις επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία ποιος θα τις κρίνει;
Όταν το ΣΤΕ ακύρωσε το λιμενικό έργο στη Χώρα ήταν καλό; Τώρα μας ξυνίζει.
Εχέφρονες είπαμε και όχι άφρονες".
προς τον ανώνυμο 2:17 πμ
το τι θέλει η τοπική κοινωνία και ποιες είναι οι ανάγκες της δεν το μονοπώλησα ούτε καν το ανάφερα με την έννοια της επιβολής που εσύ με κατηγορείς.
το ότι όμως έφτασε στο σημείο μια τοπική κοινωνία να ταυτίζει τα συμφέροντα της με αυτήν που προωθεί το βαθύ κράτος του πασοκ αυτό για να μπορέσει κάποιος να το κατανοήσει θα πρέπει να λάβει υπόψιν του πολλούς παράγοντες... οι οποίοι θα αρχίζουν με την παιδεία που μαθαίνει το άτομο να μαθαίνει πρώτα από όλα να αμφισφητεί έπειτα να αναρωτιέται και να εφευρίσκει λύσεις. μια παιδεία με ελευθεριακό προσανατολισμό όπου η παραγώμενη γνώση θα είναι αποτέλεσμα της διαδρασης των ατόμων της κοινότητας. δεν είναι για εμένα προσωπικά κάθε κοινότητα πανάκεια. αν μια κοινότητα αποφασίσει δηλαδή ότι θα είμαστε φασίστες ρατσιστές και ότιδήποτε άλλο... εγώ θα ταχθώ με την κοινότητα άκριτα;;;
η κριτική σκέψη λοιπόν η ελευθερία και ο συγκροτιμένος διάλογος θα έπρεπε να είναι οι παράγοντες που θα διαμόρφωναν τις τάσεις και προοπτικές μιας κοινότητας.
η αναγνώριση των αναγκών μας είναι υπόθεση του καθενός. υποκειμενική που μέσω της διαλλεκτικής με την υπόλοιπη κοινωνία στην ουσία είναι διυποκειμενική.
πότε λοιπόν αποφάσισε η κοινότητα του Απόλλωνα ότι
α)θέλει αυτό το συγκεκριμένο έργο;;;
β)πότε είχε τον χρόνο να επεξεργαστεί το σχέδιο που της επιβάλανε οι τεχνοκράτες του πασοκ;;;
γ) από πότε οι κοινότητες διαμορφώνουν ελεύθερα την ταυτότητα τους;;;
όλο για τον χρόνο που τελείωσε ακούμε για εκ των υστέρων αντιδράσεις... για χρήματα που χάθηκαν... για αντιδραστικούς κλπ κλπ.
ποιός από όσους συμφωνούν με το έργο έχουν διαβάσει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων;;; μπορεί κάποιος να δεχθεί την επί χρόνια κατασπατάληση των δημότικών πόρων για να κολυμπάνε οι ανυποψίαστοι επισκέπτες στους βόθρους του Απόλλωνα;;; αυτό το αποφάσησε η κοινότητα;;; και αν το αποφάσησε εσείς προσωπικά θα την δεχόσασταν αυτήν την εγκληματική απόφαση;;;
εγώ όχι... και θα πήγαινα κόντρα στην κοινότητα μου...
εξάλλου μπορείς να πάρεις το κείμενο μου και να γράψεις με επιχειρήματα που και γιατί διαφωνείς!!!! σε αναφορά με το κείμενο και όχι με αυτά που φαντάζεσαι ότι γράφει!!!!
Όχι βέβαια. Η κοινωνία δεν έχει ενημερωθεί για τίποτα από αυτά. Στην τελευταία μάλιστα εφημερίδα "Τα Νέα του Απόλλωνα" και ενώ είχε βγει το έγγραφο της Γεν. Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων που σταματάει το συγκεκριμένο έργο, ένας ανώνυμος αρθρογράφος, γράφει ότι η επίμαχη μελέτη που εκδικάστηκε στο ΣτΕ, προχωράει κανονικά και θα χρηματοδοτηθεί!!! Γιατί το έκανε αυτό; Γιατί έκρυψε από την τοπική κοινωνία ότι ξανασταμάτησε το έργο λόγο νέων αρχαιολογικών δεδομένων;
Υπάρχουν κάποιοι, προκειμένου εγωιστικά να κάνουν αυτό που σκέφτηκε από την αρχή ο εγκέφαλός τους, δε θέλουν να παραδεχθούν ούτε τα νέα αρχαιολογικά δεδομένα. Προτιμούν να θαφτεί για πάντα ο αρχαίος μόλος και τα αρχιτεκτονικά του μέλη κάτω από το αλιευτικό καταφύγιο, παρά να μη γίνει το συγκεκριμένο έργο που το κέρδισαν στο ΣτΕ με 10-0 όπως λέει ένας στο δεύτερο σχόλιο.
Η τοπική κοινωνία λοιπόν, δεν πρέπει να καταργηθεί, όπως λανθασμένα έβγαλε σαν συμπέρασμα ο ανώνυμος σχολιαστής λίγο παραπάνω. Η τοπική κοινωνία πρέπει να ενημερωθεί και πρέπει να θυμάται πρόσωπα και πράγματα και πρέπει να πάψει να εμπιστεύεται τυφλά συγκεκριμένους ανθρώπους που της παρουσιάζονται διαρκώς ως σωτήρες. Πρέπει καταρχάς να διεκδικεί την πολύπλευρη ενημέρωση, και να κρίνει με ψυχραιμία ποια από τις προτεινόμενες λύσεις των "διαφόρων σωτήρων" εξυπηρετεί καλύτερα αυτό που αρχικά είχε ζητήσει. Αυτό μπορεί να το κάνει και είναι προς το συμφέρον της.
Όμως κάποιοι, φροντίζουν να φανατίζουν και να πολώνουν την τοπική κοινωνία, εναντίον οποιασδήποτε άλλης άποψης, εκτός αυτής που εξυπηρετεί πιθανώς τα συμφέροντα εργολάβων που λέει ο Εχέφρων, ή πιθανώς άλλου είδους μικροπολιτικά και προσωπικά συμφέροντα. Κάποιοι αρέσκονται στο να λειτουργεί έτσι η κοινωνία, ώστε να έχει πάντα ανάγκη από "σωτήρες".
"Θα σας σώσουμε: θα σας φτιάξουμε βιολογικό".
"Θα σας σώσουμε: Θα στρώσουμε το δρόμο πίσω στην Καυκάρα".
"Θα σας σώσουμε: Θα σας φτιάξουμε αλιευτικό καταφύγιο".
"Θα σας σώσουμε: Λεφτά υπάρχουν..."
Οι Απολλωνιάτες δεν είναι χαζοαπολλωνιάτες όπως τους χαρακτήρισε κάποιος. Είναι έξυπνοι άνθρωποι που όμως από την αγωνία τους για την επιβίωση, ψάχνουν φανατισμένα, κάποιον να τους βοηθήσει. Όποιος προλάβει να δηλώσει ότι θα τους προσφέρει βοήθεια (αληθινή ή ψεύτικη) είναι αυτός που δυστυχώς θα κερδίσει την άκριτη εμπιστοσύνη τους. Όταν θα πάψουν να λειτουργούν με τόσο φανατισμό και θα αρχίσουν να ακούν και άλλες απόψεις, τότε θα βγει η συνισταμένη για την οποία μιλάει ο Εχέφρων και θα προοδεύσουν και οι ίδιοι και ο τόπος.
όχι μόνο του πασοκ αλλά και της ΝΔ. όσο για το ΚΚΕ όπως πάντα να γίνει το έργο αλλά να ακυρωθεί κιόλας.... μην πάει και χάσουμε και κανένα ψήφο!!!!
Εγώ συμφωνώ απόλυτα με αυτά που γράφει ο Εχέφρων και με το ότι οι πολιτικοί μας τώρα πρέπει να βρουν τρόπο και χρήματα να αναστυλώσουν, να αναδείξουν και να προστατεύσουν τον αρχαίο μόλο, από την καταστροφή και το μπάζωμα που έχει υποστεί τις τελευταίες δεκαετίες. Ο μόνος τρόπος να το κάνουν είναι με ένα νέο λιμάνι, ο σχεδιασμός του οποίου να έχει δύο άξονες προτεραιότητας: Την προστασία του χωριού και την προστασία του μνημείου. Αν ισχύει ότι ήδη έχουν ξεκινήσει τέτοιες διαδικασίες, όπως διάβασα παραπάνω τότε θα είναι μία από τις λίγες φορές που θα δω το κράτος να κάνει και κάτι σωστό.
Το έργο θα γίνει, με προστασία των αρχαιοτήτων. Γιατί δε συμφωνούμε οτι αυτό είναι το σωστό; Αρκετά πια με τις τεχνητές και άγονες πολώσεις, τα πείσματα, τους δογματισμους, τις αντιπαραθέσεις.
Όσο για τον "Εχέφρονα", φυσικά και δεν επιτρέπεται μια πλειοψηφία να καταργεί ανθρώπινα δικαιώματα(π.χ. να αποφασίσει να θανατώσει ή να εξοντώσει κάποιον, όπως η αθηναϊκή...δημοκρατία εξόριζε τους αντιφρονούντες) ή να καταστρέφει την παράδοση του τόπου, το περιβάλλον, τις αρχαιότητες κλπ. Είναι όμως αυτή η περίπτωση του Απόλλωνα; Λιγη προσγείωση στην πραγματικότητα και τον ορθολογισμό δε βλάπτει.
Εδώ είναι το πρόβλημα: Αυτό που λες για το έργο είναι λάθος.Αυτή η μελέτη, δηλαδή αυτό το έργο δεν μπορεί να γίνει αν δεν καταστρέψει μέρος ή όλο το αρχαίο λιμενικό έργο. Δε γίνεται να είναι και η πιτα γερή και ο σκύλος χορτάτος. Αυτό δεν έχετε καταλάβει ορισμένοι. Όποιος θέλει διευκρινήσεις είμαι στη διάθεσή του.
Η αντίδραση για το έργο ήταν πριν από την "ανακάλυψη" των αρχαίων. Γι'αυτό το ΣΤΕ δεν την έλαβε υπόψη. Άρα κάποιοι δε θέλανε το έργο για άλλους λόγους και όχι για τα αρχαία. Αυτοί οι λόγοι γίνανε σμπαράλια από την απόφαση του ΣΤΕ. Κάνω λάθος;
η κλίμακα δεν παίζει ρόλο;; το μέγεθος ταιριάζει στον απόλλωνα;;;
Ανώνυμε 19 Μαρτίου 2012 3:17 μ.μ.. Το να συζητάμε για το παρελθόν (απόφαση ΣτΕ) δεν έχει νόημα ακόμα και αν δεν "κάνεις λάθος" (που κάνεις).
Σημασία έχει ότι και εσύ παραδέχεσαι ότι αν η ανακάλυψη των αρχαίων είχε γίνει πριν την δίκη (θυμίζω ότι η δίκη έγινε το 2008 και η εισήγηση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων το 2009) θα κέρδιζαν οι 86 την απόφαση του ΣτΕ, έστω μόνο για αυτόν τον λόγο: Ότι δηλαδή όλο το έργο έχει προβλεφθεί να κατασκευαστεί επάνω σε αρχαία.
Μετά λοιπόν και το έγγραφο που βγήκε τον Φεβρουάριο του 2012, της Γεν. Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων, δεν έχει νόημα να ξανατσακωνόμαστε για τα παλιά. Υπάρχουν νέα δεδομένα που καθιστούν παρωχημένη τη μελέτη του αλιευτικού καταφυγίου και συμπληρώνουν την απόφαση του ΣτΕ που είπε πως αν επιβεβαιωθούν αρχαία θα σταματήσει το έργο.
Ορίστε λοιπόν που επιβεβαιώθηκαν και όχι απλώς σταμάτησε το έργο, αλλά πρακτικά δεν μπορεί να γίνει το έργο. Πρέπει να ξαναγίνουν μελέτες. Δεν είναι κακό, ούτε στο λέω για να σε πικάρω, όπως λες εσύ τη λέξη "σμπαράλια" ή το 10-0.
Είναι όμως γεγονός: Λόγω των αρχαίων και μόνον πρέπει να γίνει άλλη, τελείως διαφορετική μελέτη. Και είναι σίγουρο, ότι αν το αποφασίσει η πολιτεία θα γίνει και ένα πολύ καλύτερο έργο με σύγχρονες προδιαγραφές και όχι με τις προδιαγραφές του 1999 που ξεκίνησε να μελετάται το αλιευτικό καταφύγιο. Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβεις;
"Όσο για τον "Εχέφρονα", φυσικά και δεν επιτρέπεται μια πλειοψηφία να καταργεί ανθρώπινα δικαιώματα(π.χ. να αποφασίσει να θανατώσει ή να εξοντώσει κάποιον, όπως η αθηναϊκή...δημοκρατία εξόριζε τους αντιφρονούντες) ή να καταστρέφει την παράδοση του τόπου, το περιβάλλον, τις αρχαιότητες κλπ. Είναι όμως αυτή η περίπτωση του Απόλλωνα; Λιγη προσγείωση στην πραγματικότητα και τον ορθολογισμό δε βλάπτει.
προς ανωνυμο
19 Μαρτίου 2012 10:12 π.μ.
αν κάποιος για τους δικούς του λόγους δεν θέλει να δει την πραγματικότητα εμένα δεν μου πέφτει λόγος. αλλά ας μου εξηγήσεις ορθολογικέ και πραγματιστή ανώνυμε πως με το λιμάνι αυτό θα επιτευχθεί η προστασία των παραπάνω;;;
σε τι θα οφελήσει το περιβάλλον;; τις αρχαιότητες;; και την τοπική παραγωγή;;;
με γενικόλογους αφορισμούς δεν απαντάς στο κείμενο μου!
κάποιοι το ονόμασαν εθελοτυφλία ή ιδεολογική κυριαρχία της αστικής τάξης ή καπιταλιστικό φαντασιακό!
ξανασκέψου...
΄΄οσο για την αθηναικη δημοκρατία να την μνημονεύουμε ως σπέρμα και ως δομή θεσμών και όχι ως μοντέλο προς μιμηση! αυτονομια και αυτοπροσδιορισμός δηλαδή και αυτοτελεια. διαμόρφωση δηλαδή του συλλογικού φαντασιακού και της συλλογικής ταυτότητας από την ίδια την κοινωνία χωρίς διαμοσολαβητές και ειδήμονες!!!
Εξήγησέ μου σε παρακαλώ τι θα πει "καπιταλιστικό φαντασιακό" και "διαμόρφωση του συλλογικού φαντασιακού", με παραπομπές ει δυνατόν στον Καστοριάδη και τον Κονδύλη.
Θα σου είμαι ευγνώμων αν "χωρίς γενικόλογους αφορισμούς"(!) προσαρμόσεις την ανάλυσή σου στον Απόλλωνα.
Thanks
Η προσφυγή στο ΣτΕ ήταν μπαρούφα από νομική άποψη;
Τώρα εσένα αυτό σε μάρανε; Αν ήταν το 2006 η προσφυγή μπαρούφα από νομική άποψη;
Με δυο λόγια η απάντηση είναι "Κάθε άλλο, αφού όπως είδες τότε σταμάτησε με προσωρινή διαταγή (αν δεν κάνω λάθος έχουν βγει μόνο δύο τέτοιες διαταγές σε ολόκληρη την Ελλάδα) η καταστροφή του Απόλλωνα. Έτσι τώρα δίνεται η ευκαιρία στην πολιτεία να ξανασχεδιάσει σωστά ένα νέο λιμενικό έργο προστασίας του οικισμού λαμβάνοντας εκ των προτέρων υπ' όψη της το μνημείο και την προτεινόμενη ζώνη προστασίας αυτού που είναι ολόκληρος ο όρμος!!!
Αν είχαν ξεκινήσει οι εργασίες και διαπιστωνόταν κατά τη διάρκεια της κατασκευής ότι υπήρχαν αρχαία, θα ήταν ήδη αργά, διότι θα κινδύνευε από την κακοκαιρία το χωριό (θα έλλειπε ο σημερινός μόλος) και αναγκαστικά κάποια αρχαία τμήματα θα τα έθαβαν όπως-όπως (νομότυπα), για να προλάβουν να φτιάξουν γρήγορα τον νέο μόλο και να είναι προστατευμένος ο οικισμός.
Ευτυχώς τώρα δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα.
Ξεκολλήστε από το ΣτΕ και την παλιά αυτή μελέτη. Ας κοιτάμε μπροστά...
"Αντί αυτού η «στρεβλή ανάπτυξη» που κυριάρχησε στην Ελλάδα από το 60 και μετά και ταυτίστηκε με την ρίψη μπετόν χωρίς μελέτες και σχεδιασμούς, την άναρχη δόμηση, την κατά βούληση διάνοιξη δρόμων, το μπάζωμα της θάλασσας, γενικότερα την κυριαρχία του ανθρώπου πάνω στην φύση με σκοπό την εκμετάλλευση της (εκτροπές και μπάζωμα ποταμών, καταπάτηση των δημόσιων χώρων, αποψίλωση κλπ) σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του πρωτογενή τομέα, την ενασχόληση των κατοίκων με τον τουρισμό και την αδιαφορία της πολιτείας οδήγησαν στην καταστροφή της ιδιαίτερης ταυτότητας πολλών τόπων:
στο κείμενο μου κάνω αναφορά έμμεσως πλην σαφώς: καπιταλιστικό φαντασιακό:
αυτή η φαντασιακή πεποίθηση ότι θα μας οφελείσει και είναι προς το "καλό όλων μας" και πρέπει να την επιδιπωκουμε με κάθε μέσο!!!
αυτό το φαντασιακό μας οδήγησε στο ΔΝΤ στην τροικα κλπ
όσο για την διαμόρφωση της συλλογικής ταυτότητας δεν μπορώ να την περιγράψω= αναλύσω με την μορφή σχόλιου...
σου αναφέρω μόνο ότι ιδιαίτερα στην αρχαία αθήνα και πριν την γέννηση του κράτους την κοινοτική= συλλογική ταυτότητα την διαμόρφωναν την διαπραγματεύοταν και την διαχειρίζοταν οι κοινότητες και όχι το κράτος...
από τον διαφωτισμό και μετά το κράτος διαχειρίζεται αποκλειστικά την συλλογική ταυτότητα....
γιαυτό και η γέννηση του εθνικισμού κλπ
Ανιστόρητες μπούρδες για την αρχαία Αθήνα, όπως και για το κράτος-έθνος σε σχέση με την εμφάνισή του και το Διαφωτισμό. Διάβασε λίγο Καστοριάδη, για να μη σε παραπέμψω σε άλλη πιο σύγχρονη βιβλιογραφία.
Όσο για το οτι το... καπιταλιστικό " φαντασιακό μας οδήγησε στο ΔΝΤ στην τροικα κλπ", δεν περίμενα αυτή την εύκολη δικαιολόγηση της σημερινής Κατοχής από ένα δήθεν προοδευτικό λόγο.
Ο ίδιος τρόπος ανάπτυξης αλλού δεν είχε αυτά τα μοιραία αποτελέσματα. Άρα πολλοί και σημαντικοί παράγοντες και παθογένειες υπάρχουν και συμπράττουν εδώ.
Οι εχέφρονες δεν μπορεί να έχουν ατομικό φαντασιακό με τέτοιες εμμονές και σε τόση σύγχυση.
καλάααα μην κάνεις και έτσι θα πάθεις ακόμα ενα εγκεφαλικό με τα γραφομενα μου!!! τα έχω ξαναδιαβασει τετοιου ειδους σχολια και κυριως όποτε γραφω για τον απολλωνα.
αντε γεια... ιστορικέ
Στο μπλογκ των 86 γιατί δεν ανέβηκε την απόφαση του Συμβ. Επικρατείας:
θα πρέπει να αποδεχτούμε όλοι ότι το ΣτΕ ή η αρχαιολογία θα αποφασίσουν για τον Απόλλωνα και όχι όλοι οι πολίτες της τοπικής κοινωνίας με διάλογο και διαβούλευση μεταξύ τους έτσι ώστε με συναίνεση να κάνουν ότι καλύτερο είναι δυνατόν για τον τόπο τους!
και αφού η αρχαιολογική υπηρεσία επίσημα πλέον αναφέρει ότι σταο θαλάσσιο χώρο του όρμου υπάρχει αρχαίο μνημείο (αρχαίος μόλος) το μνημείο αυτό προστατεύεται αυτόματα από τον αρχαιολογικό νόμο και κανένας δεν μπορεί να το αγγίξει. Άρα η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου δεν μπορεί παρά να λάβει υπόψη της αυτό το νέο δεδομένο, να το προστατεύσει από όποιο σχεδιασμό για λιμενικά έργα εκεί, αν πράγματι στόχο έχει να κάνει έργο στον Απόλλωνα.
αυτό και αν είναι νέο
διαφωνείς;
Συμφωνώ ανώνυμε 24 Μαρτίου 2012 5:52 π.μ.: Η Περιφέρεια δεν έχει άλλη επιλογή από το να λάβει υπ' όψη της το αρχαίο μνημείο.
Για να το κάνει αυτό όμως θα πρέπει να βγάλει από το μυαλό της την "επέκταση" του σημερινού μολου, αφού όχι μόνο υπάρχουν στη βάση του αρχιτεκτονικά μέλη του μνημείου που χρησιμοποιήθηκαν παρανόμως από τη χούντα το 1970, αλλά επιπρόσθετα, ο μόλος αυτός ήδη έχει καταστρέψει το μνημείο μπαζώνοντάς το (υπάρχουν αεροφωτογραφίες εποχής και πρόσφατη φωτοερμηνεία του Πολεμικού Ναυτικού). Για να δούμε όμως, θα το καταλάβει αυτή τη φορά ώστε να ζητήσει από τους μηχανικούς να της σχεδιάσουν ένα σωστό λιμενικό έργο ή τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου;
εύχομαι να γίνει το καλύτερο.
Η πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ανατρέπει τα πάντα σε ό,τι αφορά ΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ.Τώρα έχουν προκύψει νέα δεδομένα και η ΜΠΕ πρέπει να εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Είναι γνωστό εξ άλλου ότι κάθε αρχαιολογικός χώρος έχει ζώνη προστασίας η έκταση της οποίας προσδιορίζεται από το ίδιο το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Η πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ανατρέπει τα πάντα σε ό,τι αφορά ΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ.Τώρα έχουν προκύψει νέα δεδομένα και η ΜΠΕ πρέπει να εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Είναι γνωστό εξ άλλου ότι κάθε αρχαιολογικός χώρος έχει ζώνη προστασίας η έκταση της οποίας προσδιορίζεται από το ίδιο το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Δημοσίευση σχολίου