Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

Η ΒΙΑ ΚΑΙ Η ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΑ

«ΒΙΑ είναι να δουλεύεις 40 χρόνια για ψίχουλα και να μην βγαίνεις στην σύνταξη… ΒΙΑ είναι τα δομημένα ομόλογα, Βία είναι τα κλεμμένα ασφαλιστικά ταμεία. Βία είναι η χρηματιστηριακή απάτη… ΒΙΑ είναι να αναγκάζεσαι να παίρνεις ένα στεγαστικό δάνειο που το πληρώνεις χρυσό για να μην σου κατασχέσουν το σπίτι … ΒΙΑ είναι η ανεργία, και τα 400 ευρώ με ή χωρίς ένσημα. ΒΙΑ είναι οι 12 ώρες δουλειά χωρίς να προσπορίζεις τα αναγκαία. Βία είναι να πρέπει να δώσεις φακελάκι και να πεθαίνεις στα ράντζα των νοσοκομείων.

Βία είναι να πληρώνεις για την δημόσια δωρεάν παιδεία και να παίρνεις πτυχία κουρελόχαρτα. Βία είναι να τρως ακούσια τα μεταλλαγμένα. Βία είναι να σου αποσπούν την συναίνεση στα σχέδια τους με την προπαγάνδα και την πλύση εγκεφάλου. Βία είναι να σε δικάζουν χωρίς λόγο και στοιχεία για να τρομοκρατήσουν τον κόσμο. Βία είναι να σου μειώνουν τον μισθό για να συσσωρεύσουν κάποιοι ακόμα περισσότερα. Βία είναι οι φυλακές και ο εξοστρακισμός της σφαίρας του Κορκονέα.

Βία είναι να καταστρέφουν το τοπίο και το περιβάλλον που ζεις για να φυτέψουν ανεμογεννήτριες. Βία είναι να σε υποτιμούν και να σε απαξιώνουν. Βία είναι η έλλειψη ανθρώπινων δικαιωμάτων. Βία είναι η ανάγκη αγωνιστικής διεκδίκησης στοιχειωδών πολιτικών δικαιωμάτων. Βία είναι η ύπαρξη παρακράτους.

Βία είναι το πλιάτσικο και οι καταστροφές αυτοκινήτων στον δρόμο από κάποιους αριστερούς. Βία είναι όμως και η εμμονή κάποιων να εστιάζουν στην βία των τελευταίων, σφυρίζοντας αδιάφορα για τις άλλες μορφές βίας. Αυτή η σιωπή και η εσκεμμένη αδιαφορία ίσως να είναι η μεγαλύτερη από όλες τις μορφές βίας για τον απλούστατο λόγο ότι νομιμοποιεί την βία όλων των παραπάνω….

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο μαρξισμός μου έχει βαθιές ρίζες και έχει εξαγνισθεί. Πιστεύω στην ένοπλη πάλη σαν μοναδική λύση για τους λαούς που αγωνίζονται για την απελευθέρωσή τους και είμαι συνεπής με τις πεποιθήσεις μου.
Πολλοί θα με πουν τυχοδιώκτη και είμαι, μόνο που είμαι άλλου είδους τυχοδιώκτης, ένας από εκείνους που προβάλλουν τα στήθη τους για να αποδείξουν τις αλήθειες τους.

Ερνέστο Τσε Γκεβάρα

"...η βία παίζει κι έναν άλλο ρόλο στην Ιστορία, έναν επαναστατικό προοδευτικό ρόλο, είναι η μαμμή που από κάθε παλιά κοινωνία ξεγεννά μια καινούργια, αποτελεί το όργανο με το οποίο επιβάλλεται η κοινωνική εξέλιξη και σπάει τις αποστεωμένες, τις νεκρές πολιτικές μορφές..."

Φρ. Ενγκελς


Εμπρός λαέ , μην σκύβεις το κεφάλι ο μόνος δρόμος είναι βενζίνη και μπουκάλι.

Άγνωστος Χ.

εχεφρων είπε...

Επανάσταση είναι η ρητή και διαυγασμένη αλλαγή των θεσμών μιας κοινωνίας, όσων θεσμών εξαρτώνται από ρητή θέσμιση με την συλλογική δράση αυτής της κοινωνίας ή του μεγαλύτερου μέρους της. μιλάμε δηλαδή για την κοινότητα που ξέρει ότι θέλει να αλλάξει τους θεσμούς της και στοχάζεται αυτό που κάνει και γιατί το κάνει.

εχεφρων είπε...

Όσοι θεσμοί δεν αλλάζουν ρητά απαιτείται συλλογική δράση και όχι δράση υπό τα κράτος μανίας ή αποκάλυψης.

ατζιζιές είπε...

Μιά φορά κι έναν καιρό , ήταν μιά παρέα παιδιών.Ο νώντας ,η χριστίνα ,η μαίρη , ο νικόλας , η καίτη , ο μένιος , ο μάνος , η λούλα , ο τίμος , η έρση και ο γιώργης !
Εκεί που παίζανε , με μιά επιδέξια και νταηλίδικη κίνηση , η έρση αρπάζει ένα παιχνίδι που το ΄χε φέρει ο νικόλας για να παίξουν όλοι μαζί.Τ΄ άλλα παιδιά δεν αντέδρασαν , άλλα φοβισμένα ,την ήξεραν την έρση , άλλα δέχτηκαν την επιβολή της , σαν νομιμοποιημένη απ΄τη δύναμη της και την ιεραρχία που συχνά χρησιμοποιούσε , εκτός απ΄το νικόλα!
Αυτός , μεμιάς σηκώθηκε , ύψωσε το ανάστημά του και ζήτησε το παιχνίδι πίσω.Μαζί κι η λούλα , που ένιωθε το δίκιο του νικόλα και τον υπερασπίστηκε.Τότε η έρση , μη μπορώντας με άλλο τρόπο να διεκδικήσει το παιχνίδι , σπρώχνει τα δυο παιδιά και ξεκινάει να φύγει.Κάποιοι απ΄τους υπόλοιπους , αναστατώθηκαν λίγο , αλλά δεν έβγαλαν άχνα ! Ο νικόλας με τη λούλα όμως , τρέχουν προς την έρση , της φράζουν το δρόμο , εκείνη επιμένει και τότε τη ρίχνουν κάτω και παίρνουν το παιχνίδι πίσω !
ΕΡΩΤΗΣΗ : ο νικόλας με την έρση είναι :
α) τρομοκράτες,
β) απονομιμοποιημένη μειοψηφία που δρα εγωιστικά,
γ) μανιοαποκαλυπτικοί,
δ) κακά και βίαια παιδιά,
ε) φίλοι του μπάρμπα-άρη , γι΄αυτό συμπεριφέρονται έτσι,
στ) υπο την επήρεια ναρκωτικών ουσιών και επηρεασμένοι απ΄την τηλεοπτική βία,
ζ) η έρση είναι ψιλοκαψούρα με το νικόλα , γι΄αυτό τον υπερασπίζεται,
η) όλες οι παραπάνω υποθέσεις μαζί,
θ) τίποτα απ΄τα παραπάνω.
Ο ευρών κερδίζει την αποκάλυψη της μανίας της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας ! Σπεύσατε !!

ΕΧΕΦΡΩΝ είπε...

Ελλειπής η ιστορία για αφαλή και ολοκληρωμένα συμπεράσματα.
Αν μετά την διεκδίκηση του παιχνιδιού από την λούλα και τον νικόλα τα 2 παιδιά επέστρεψαν στην παρέα τους για να ξεκινήσουν το παιχνίδι όλοι μαζί, τότε η αντίσταση των 2 παιδιών αποτέλεσε το εργαλείο για να επιτευχθεί η συλλογική-πλειοψηφική επιθυμία των παιδιών.
Αν πήραν το παιχνίδι και πήγαν σπίτι τους δεν βρίσκω καμία διαφορά με την συμπεριφορά της Έρσης.
Όπως καμία διαφορά με την Έρση δεν θα είχαν τα 2 παιδιά, αν κατά την διάρκεια του παιχνιδιού είχαν την ίδια συμπεριφορά απέναντι στα άλλα παιδιά στις δύσκολες στιγμές που πάντα εμπεριέχονται σε όλα τα παιχνίδια.
Επίσης σημαντική είναι η μετέπειτα συμπεριφορά των θαρραλέων παιδιών απέναντι στην νικημένη και εκτοπισμένη Έρση. Θα την ξαναδεχτούν στην παρέα;;;
ποιά θα είναι η θέση της Έρσης όταν επανενωθεί με στην παρέα;
και κυρίως πως θα μπορέσουν και οι 3 να δημιουργήσουν τις προυποθέσεις για να λυτρωθεί η παρέα από την δύναμη και την αποκαλυπτική μανία της "ελευθερίας" τους όπως εσύ λές;
και τέλος ένα άλλο πιο πολυ-σύνθετο ερώτημα: αν ο νικόλας και η λούλα σπρώχνοντας την Έρση για να πάρουν το παιχνίδι εκείνη έπεφτε κάτω και κτυπούσε το κεφάλι της με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή της! τότε ποια ελευθερία καθιστά το παιχνίδι υψηλότερα από την ίδια την ζωή;;;
Οι γονείς των παιδιών φέρουν ευθύνες;

εχεφρων είπε...

ήρθα αργά σπίτι και θα συνεχίσω αύριο. καλό βράδυ...