Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Συγνώμη ίμαι Γκάλος από Γκάνα

Όταν λοιπόν το κεφάλι μου είναι στραμμένο δεξιά και η «ματιά μου στα αριστερά»
Όταν και εγώ είμαι αντίθετος, αλλά, όχι και έτσι!
Όταν έχω δημοκρατική ρητορική και ολιγαρχική πρακτική!
Όταν το πρωί είμαι Δρ Τζέικλ και το βράδυ μίστερ Χάιντ και διαβάσω και κανένα μπλοκ όπου ο κάτοχος του όταν κοιτάει αριστερά έχει και το κεφάλι του στραμμένο αριστερά, τότε σοκάρομαι. Μπερδεύομαι και αντί για «Ελληνικός» χρησιμοποιώ την μητρική μου γλώσσα τα Γαλλικά όντας, βέβαια, στην Νάξο.

Απόρροια αυτής της ταραχής μου είναι ένα γεγονός όπου διαπιστώνω εκ των υστέρων ότι ενώ εγώ μιλάω καθαρά οι «άλλοι» δεν με κατανοούν. Ζητάω λοιπόν συγνώμη για την κακή χρήση της Ελληνικής γλώσσας, εγκό ίμαι γκαλλος.
Ξαναγράφω λοιπόν το κείμενο που δεν καταλάβατε στα Ελληνικά:

Η δική μου ένσταση λοιπόν έχει να κάνει με την άτονη και ελλιπή πολιτική απόχρωση της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Κωμιακή. Σίγουρα δεν αποσαφηνίστηκε ότι, οι όποιες ορθολογικές προτάσεις ακούστηκαν στην εκδήλωση δεν ήταν στην πραγματικότητα, παρά «όνειρα θερινής νυκτός» και ότι για να εφαρμοστούν αυτές απαιτείται ένα άλλο πολιτικό σύστημα όπου οι απόψεις και οι προτάσεις του καθενός θα είχαν βαρύτητα.

Οι όποιες ορθολογικές και ανθρωποκεντρικές προτάσεις ακούστηκαν στην εκδήλωση, για να μπορέσουν να εφαρμοστούν απαιτείται και ένα ανάλογο πολιτικό ορθολογικό σύστημα διακυβέρνησης. Δεν μπορούμε να διαιωνίζουμε τις ψευδαισθήσεις και τις παγίδες που μεθοδευμένα στήνουν οι κυρίαρχοι και να διακατεχόμαστε από αυταπάτες ότι εμείς κάναμε το χρέος μας και είπαμε το «σωστό», χωρίς ίχνος πολιτικής κριτικής και διαύγειας

Το συμπέρασμα που βγήκε από την εκδήλωση ήταν: Οι ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά δεν αποτελούν πανάκεια για την προστασία του περιβάλλοντος. Απεναντίας η εξαρτημένη, πρόχειρη και βιαστική χρήση των ΑΠΕ από το Ελληνικό κράτος έρχεται να μεγεθύνει την ήδη καταγεγραμμένη καταστροφή του περιβάλλοντος.

ΜΕΤΑΦΡΑΖΩ

πανάκεια η [panákia] Ο27 : 1.φάρμακο που υποτίθεται ότι θεραπεύει κάθε ασθένεια. 2. (μτφ.) για ό,τι θεραπεύει, εξυγιαίνει, επανορθώνει κτλ. όλα τα κακώς έχοντα: Kανένα πολιτικό πρόγραμμα δεν αποτελεί την ~ των κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων.
[λόγ. < ελνστ. πανάκεια, αρχ. Πανάκεια κόρη του θεού Ασκληπιού, προστάτη της ιατρικής]

ορθολογισμός ο [orθolojizmós] Ο17 : ρασιοναλισμός. 1. χαρακτηρισμός κάθε φιλοσοφικής θεωρίας που δέχεται ότι η δομή της πραγματικότητας είναι απόλυτα λογική και επομένως μπορεί να γίνει κατανοητή από τον άνθρωπο: Ο ~ του Nτεκάρτ. Mεταφυσικός / μαθηματικός ~. Γνωσιολογικός ~, που υποστηρίζει ότι κάθε βέβαιη γνώση προέρχεται από τη νόηση. ANT εμπειρισμός. Θεολογικός ~, που δε δέχεται καμία θρησκευτική διδασκαλία, η οποία δεν ανταποκρίνεται στην ανθρώπινη λογική. 2α. πίστη, εμπιστοσύνη στον ορθό λόγο και αντίθεση σε κάθε μυστικισμό ή μεταφυσική: Ο ~ του 18ου αι. β. (μειωτ.) απόλυτος, ακραίος ορθολογισμός: Aνεπίτρεπτο πνεύμα ορθολογισμού στην αντιμετώπιση της πολιτιστικής παράδοσης.
[λόγ. φρ. ορθό(ς) λόγ(ος) (δες στο λόγος) -ισμός]

ανθρωποκεντρικός -ή -ό [anθropokendrikós] Ε1 : που αναφέρεται στον ανθρωποκεντρισμό: Aνθρωποκεντρική θεωρία / φιλοσοφία.
[λόγ. < γαλλ. anthropocentrique < anthropo- = ανθρωπο- + κέντρ(ον) -ique
= -ικός]

διαύγεια η [δiávjia] Ο27 : α. η κατάσταση αυτού που είναι διαυγής, που δεν είναι θολός: H ~ του νερού / της ατμόσφαιρας. β. (μτφ.) πνευματική καθαρότητα: Πνευματική ~ / ~ πνεύματος, για κπ. που έχει ακμαίες ή ακέραιες τις πνευματικές του λειτουργίες. Όταν είμαι κουρασμένος δεν έχω ~. Παρά τη μεγάλη ηλικία του έχει πλήρη ~. || σαφήνεια: Έθεσε το ζήτημα με απόλυτη ~.
[λόγ. < ελνστ. διαύγεια]

ψευδαίσθηση η [psevδésθisi] Ο33 : 1.(ψυχ.) το φαινόμενο κατά το οποίο, χωρίς να υπάρχει εξωτερικό ερέθισμα, σχηματίζεται στη συνείδησή μας μια μνημονική ή φανταστική παράσταση με τόση σαφήνεια και ζωηρότητα, ώστε να την αντιλαμβανόμαστε ως πραγματική• η αντίληψη πράγματος ή γεγονότος το οποίο δεν υπάρχει, η αντίληψη χωρίς εξωτερικό ερεθισμό: Οπτική / ακουστική / οσφρητική / απτική ~. Οι ψυχασθενείς που δεν ακούν έχουν συχνά ψευδαισθήσεις της ακοής. 2. (γενικότ.) ψευδής και αντίθετη προς την πραγματικότητα αντίληψη, εκτίμηση μιας κατάστασης• αυταπάτη: Zει με ψευδαισθήσεις. Tου καλλιεργούν την ~ ότι αυτός διευθύνει τα πάντα, για να τον χρησιμοποιούν καλύτερα. Είναι πραγματιστής γι΄ αυτό δεν έχει ψευδαισθήσεις.
[λόγ. ψευδ(ο)- + αίσθη(σις) -ση κατά το παραίσθησις]

αυταπάτη η [aftapáti] Ο30 : η πλάνη να πιστεύουμε ως πραγματικό ή δυνατό κτ. που μόνο ως σφοδρή επιθυμία μας υπάρχει• ψευδαίσθηση: Έχει / τρέφει τραγικές και επικίνδυνες αυταπάτες.
[λόγ. αυτ(ο)- + απάτη μτφρδ. αγγλ. self-deception]
αυταπατώμαι [aftapatóme] Ρ11 : εξαπατώ τον εαυτό μου, έχω αυταπάτες• απατώμαι, γελιέμαι.
[λόγ. αυταπάτ(η) -ώμαι κατά το σχ.: απάτη - απατώμαι]

μεθόδευση η [meθóδefsi] Ο33 : η ενέργεια ή το αποτέλεσμα του μεθοδεύω: Aντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις που μετατρέπουν τη μειοψηφία σε πλειοψηφία.
[λόγ. μεθοδεύ(ω) -σις > -ση] μεθοδεύω [meθoδévo] -ομαι Ρ5.1 : προετοιμάζω συστηματικά και πραγματοποιώ βαθμιαία κτ.: Φασιστικά στοιχεία μεθοδεύουν την κατάλυση της δημοκρατίας. Mεθόδευε από χρόνια την άνοδό του στην εξουσία. [λόγ. < ελνστ. μεθοδεύω `εξετάζω με μέθοδο΄]

διακατέχω [δiakatéxo] -ομαι Ρ πρτ. διακατείχα, παθ. πρτ. διακατεχόμουν : 1. για έντονο συναίσθημα που κυριεύει κπ.• κατέχω•: Mε διακατέχει (ο) φόβος / (η) αγωνία. Tο πλήθος διακατέχεται από ενθουσιασμό / από εκδικητική μανία. 2. (λόγ.) έχω κτ. στην απόλυτη εξουσία και κατοχή μου. [λόγ. < ελνστ. διακατέχω `κατέχω σταθερά΄]

Τελειώνοντας θα ήθελα να υπενθυμίσω στους «Λακεδαιμόνιους» ότι εγώ έγραψα {(και δεν είπα, μην με ταυτίζετε λοιπόν με όποιον θέλετε, αν και η ανωνυμία δεν είναι για εμένα προσωπικά πρόβλημα)} για τον νέο νόμο του ΠΑΣΟΚ που δόθηκε προς διαβούλευση στο διαδίκτυο μέχρι της 15-1-2010. Όμως το γεγονός ότι ταυτίζετε ένα αυταρχικό νόμο με όποιον τον κατακρίνει έχει πολλές ερμηνείες.
1) Ανοησία
2) Δόλο
3) Στείρο πολιτικό επαρχιωτισμό όπου δηλώνετε η πρόθεση κάποιων να κάνουν ομελέτα χωρίς όμως να σπάσουν τα αυγά. Αυτή η στάση ζωής μου φέρνει στο νου το βιβλίο του «Καννέτι» ‘Η ΤΥΦΛΩΣΗ΄ (ρουμάνος λογοτέχνης) στο βιβλίο αυτό λοιπόν περιγράφει διάφορους διανοούμενους και καλλιτέχνες όπου προβληματίζονται και τσακώνονται έντονα για τα δικά τους σοβαρά διαλεκτικά πολιτικά και καλλιτεχνικά προβλήματα και δεν παίρνουν χαμπάρι την άνοδο του Χίτλερ στην Γερμανία. Δεν έβλεπαν την πραγματικότητα δηλαδή αλλά προσπαθούσαν να την δικαιολογήσουν ή να την αρνηθούν

4) Την νιτσεϊκής φύσεως μνησικακία που περιγράφω στο κείμενο μου «ο καπιταλισμός σκοτώνει και τις προσωπικές μας σχέσεις»

5) Και τέλος μια ερώτηση: είναι απορροίας άξιον γιατί τα σχόλια αυτά δεν γράφτηκαν στο δικό μου μπλοκ και γράφτηκαν σε ένα άλλο; Γιατί έκανε τον κόπο αυτός που σχολίασε να μεταφέρει ολόκληρα κομμάτια από το άρθρο μου σε άλλο μπλοκ και δεν τα έγραψε κατευθείαν στον εχέφρων; Μήπως για λόγους ακροαματικότητας; Προκειμένου λοιπόν να «επιπλέουν» κάποιοι χρησιμοποιούν την δήθεν ακροαματικότητα που έχουν για να κυριαρχήσουν στο διαδίκτυο ρίχνοντας λάσπη; Εμένα προσωπικά αυτή η ενημέρωση που αποζητά την μεγάλη αναγνωσιμότητα δεν πρόκειται ποτέ να με καθορίσει. Είναι όμως για όλους έτσι;;;

5 σχόλια:

ΕΧΕΦΡΩΝ είπε...

ΜΟΥ ΓΡΆΨΑΝΕ ΚΑΙ ΕΜΈΝΑ ΣΧΌΛΙΑ ΑΡΑ ΕΧΩ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ. ΖΗΤΩ!!!ΕΙΜΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ! ΕΧΩ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ!!ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΝΟΣ

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΜΑΙ Ο ΑΠΟ ΠΑΝΩ : ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ

Ανώνυμος είπε...

Καλύτερα νωρίτερα παρά μια ώρα αρχύτερα.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ είμαι άλλος, αλλά συμφωνώ με τον πρώτο, τον πάνω-πάνω.

Ανώνυμος είπε...

http://aiolikaparkanaxou.blogspot.com/2010/02/blog-post.html

Την δικιά σου ανάρτηση ήρθε και την συμπλήρωσε.
οποίος θέλει να ανοίξει τα μάτια του ας πάει εκεί.!