Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Γιατί υπάρχουν οι παραλίες;

Η ύπαρξη των παραλιών στην ίδια θέση παρά τον συνεχή κυματισμό της θάλασσας που «τρώει» την άμμο, τα βότσαλα και τους βράχους, οφείλεται κυρίως στα ποτάμια, που προσφέρουν καθημερινά φερτά ιζήματα και χαλίκια ενώ η θάλασσα τα παρασύρει, διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο οικοσύστημα . Από αυτήν την φυσική ανταλλαγή –τριβή άμμου και χαλικιών στις εκβολές και στα δέλτα των ποταμών εξαρτάται και η φυσική ποιότητα της παραλίας, αμμώδης ή με βότσαλα-βραχώδης. Από αυτή την «ανταλλαγή» άμμου και χαλικιών εξαρτάται η ύπαρξη ή όχι της εκάστοτε παραλίας.

Όταν η ισορροπία αυτή ανατραπεί (από ανόητες παρεμβάσεις του ανθρώπου)τότε μπορεί να μπαζωθεί η παραλία από τα φερτά της θάλασσας ή να εξαφανιστεί και να αλλάξει ο χαρακτήρας της παραλίας. Τα φερτά ιζήματα των ποταμών όμως συσσωρεύονται καθ όλη την διαδρομή του ποταμού και όχι μόνο στο δέλτα του. Αποτρέπουν την υφαλμύρωση του υδροφόρου ορίζοντα, συντηρούν οικοσυστήματα στις όχθες τους και αναζωογονούν την βιοποικιλότητα κατά την διαδρομή του ποταμού αλλά επίσης συμβάλλουν στην μετατροπή του δέλτα σε μια πλούσια παραγωγική ζώνη αν το δέλτα είναι μεγάλο (Έβρος, Δούναβης, Νείλος κλπ).

Αν τώρα ένα ποτάμι ή παραπόταμος σταματήσει να εκβάλλει λόγω εκτροπής του ή να κατεβάζει ιζήματα λόγω μεγάλων φραγμάτων τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά για τις παράκτιες περιοχές. Η πάλη μεταξύ αλμυρού και γλυκού νερού είναι καθημερινή φυσική διαδικασία που πάνω στην σημερινή έκβαση της, έχει στηρίξει και ο άνθρωπος την επιβίωση του.

Στην Νάξο για παράδειγμα όπου υπάρχει παραλία υπάρχει και τουριστική ανάπτυξη και υπήρχε μέχρι πριν 20 χρόνια ένας μικρός ποταμός ή παραπόταμος- χείμαρρος-ρυάκι. Δυστυχώς όμως το πρόταγμα της άνευ όρων τουριστικής ανάπτυξης έχει βάλλει υποθήκη τόσο την φυσική ροή των ποταμών όσο και των εκβολών τους. Ο εγκιβωτισμός των ποταμών και το μπάζωμα τους είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την τουριστική βιομηχανία.

Στον Αϊ Γιώργη έκβαλαν 2 ποταμοί εκ των οποίων ο ένας έχει μετατραπεί σε δρόμο(δίπλα στο κατάστημα «Τράτα» και ο δεύτερος δίπλα στο κατάστημα «Φλοίσβος» έχει μπαζωθεί και μετατραπεί σε χωματερή. Παρεμπιπτόντως μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 80 ψαρεύαμε χέλια και παίζαμε με τις χελώνες σε αυτά τα μέρη. Η περιοχή μέχρι τα Ύρια είχε 7 μικρά γεφύρια για να διευκολύνεται η μετακίνηση των αγροτών. Σήμερα ο ποταμός έχει εξαφανισθεί και όσο νερό κυλάει μέσα στα τσιμεντένια ρυάκια του δεν θυμίζουν σε τίποτα την παλαιότερη ζωντάνια και σημασία του.

Στην Γρόττα ο ποταμός που έρρεε μέχρι τα παλιά σφαγεία έχει μετατραπεί σε κύριο άξονα της κυκλοφορίας αυτοκινήτων.

Στην περιοχή της πλάκας και της μικρής βίγλας έχουν μπαζωθεί και καταπατηθεί.

Στον Καλαντό και στους Άγιους Θεοδώρους το ίδιο. Στον Λυώνα είναι πρόσφατες οι μνήμες από την υπερχείλιση του ποταμού λόγω των αυθαίρετων παρεμβάσεων των τότε τοπικών αρχών.

Και τέλος στον Απόλλωνα στο δέλτα του ποταμιού έχει οικοδομηθεί το σύμβολο της τουριστικής ανάπτυξης. Ένα ξενοδοχείο. Ένα ξενοδοχείο στις εκβολές του ποταμού που αμφιβάλλω αν εξασφαλίζει καν, την επιβίωση των ιδιοκτητών τού. Δεν το γνωρίζω! Αυτό που γνωρίζω όμως είναι ότι η τουριστική ανάπτυξη έχει καταστρέψει μέσα σε λίγα χρόνια τόσα πολλά, πού όσα χρήματα και αν κερδίζουμε δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την φύση. Από την φύση μπορούμε να βγάλουμε χρήματα με τα χρήματα δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε φύση.

Σίγουρα και άλλα ποτάμια που δεν τα γνωρίζω έχουν την ίδια τύχη με όσα αναφέρω. Για παράδειγμα οι γνωστές σε όλους μας Άνω-Μέση- Κάτω Ποταμιά όπου προσδιορίζονται σύμφωνα με τον ρου του ποταμού δεν γνωρίζω που εκβάλλει ο μεγάλος αυτός ποταμός. Προφανώς χάνεται το Δέλτα του μεταξύ χώρας και παρατρέχου. Η αυθαίρετη δόμηση το μπάζωμα των χειμάρρων και ρεμάτων αλλά και οι σκανδαλώδεις ορισμοί του αιγιαλού από την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ συμβάλλουν στην καταστροφή και τον αφανισμό των παραλιών που υπήρχαν εκατομμύρια χρόνια.

Η εμμονή του Ελληνικού κράτους στα φαραωνικά φράγματα ως μέρος των ΑΠΕ (ανέβασε το όριο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τα υδροηλεκτρικά φράγματα από 10 σε 100 μέγα βατ) και στις εκτροπές των ποταμών προκειμένου να ελέγχει την αγροτική παραγωγή σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις από τις κλιματικές αλλαγές θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τις παράκτιες περιοχές.

Το συμπέρασμα είναι ότι η φύση και η ανάπτυξη δεν μπορούν να συνυπάρξουν. Η κυριαρχία της ανάπτυξης επί της φύσης είναι οφθαλμοφανής. Είτε πράσινη είτε άγρια είτε ήπια η ανάπτυξη και η φύση είναι έννοιες αντίθετες. Ας προστατέψουμε τον εαυτό μας από την φύση γιατί είμαστε μέρος της και όχι την φύση από τον άνθρωπο όπως χαριτωμένα λένε οι πράσινοι επενδυτές.

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όμορφος κόσμος αγγελικά πλασμένος.
Έχω σιχαθεί την ύπαρξή μου.
Τέτοιο ζώον δεν έχει ξαναπεράσει από το σύμπαν!

Ανώνυμος είπε...

τα ζώα που χτίζουν,μέσα στα ποτάμια που μπαζώνουν και ρυπαίνουν κάθε ρυάκι αυτά πρέπει να τα πνίξουμε στα σκατά

Ανώνυμος είπε...

Περί ανάπτυξης ο λόγος

Η φιλολογία που θέλει τέτοιου είδους έργα να προσφέρουν “θέσεις εργασίας”, “ανάπτυξη” και “ευημερία” είναι πολύ απλά τερατόμορφες φούσκες που όταν σκάνε αποκαλύπτουν και στους πιο δύσπιστους τον δηλητηριώδη αέρα με τον οποίο φούσκωσαν.

Έργα που κατασπατάλησαν άπειρο δημόσιο πλούτο, καταλήγουν αγέρωχα σε μία άνευ προηγουμένου καταστροφή της φύσης και σε μία ανυπολόγιστη εκμετάλλευση(και εργασιακή) του ανθρώπου και των τόπων του. Ενός ανθρώπου που αντιστάθηκε και που συνεχίζει να αντιστέκεται αλλά και...

Ενός ανθρώπου που έχει ευθύνες, που συμμετέχει στο έργο ως εργαζόμενος, ως καταναλωτής(αυριανός αγρότης και καταναλωτής ενέργειας)αλλά και ενός ανθρώπου θύμα πλέον μιας φύσης που κατάστρεψε και μίας “νέας φύσης” που δημιούργησε.

Ανώνυμος είπε...

ναι και καποτε η γη ειτανε στη εποχη των παγετονων μηπος φτεγανε τα ανευθηνα μαμουθ που επιδιοξαν σκοπιμα να παγοση η γη για να διατηρησουν τα σωματα τους σε καλη κατασταση μετα το θανατο για να τα βρουμε εμεις και να γινουν αθανατα?ρε τι παπαγαλιζετε ρε εδω κανουμε αμαν καθε χρονο να ριξει καμια βροχη να παρη κανα ποντο το φραγμα για να μη βρομησουμε και να ποτιστη κανα χωραφη να χουνε τα ζωα του κοσμου να τρωνε κανα χορτο και συ μου λες ιστοριες για να τα κονομανε αλλοι.καλα ειναι!

Ανώνυμος είπε...

η κύπρος την δεκαετία του 60 υιοθετώντας την πολιτική "ούτε σταγόνα νερό να μην χύνεται στην θάλασσα" έφτιαξαν μεγάλα φράγματα σε όλους τους ποταμούς.

Το αποτέλεσμα μετά από χρόνια ήταν οι ταμιευτήρες των φραγμάτων να αχρηστευθούν από τα φερτά ιζήματα των ποταμών και οι παραλίες του νησιού που αποτελούν την βάση της τουριστικής βιομηχανίας, να εξαφανίζονται.

Σήμερα κάνουν φαραωνικές παράκτιες κατασκευές καταστρέφοντας ακόμα περισσότερο το περιβάλλον προσπαθώντας να περισώσουν ότι απέμεινε. Παράλληλα προσπαθούν ανεπιτυχώς να μεταφέρουν άμμο από μεγαλύτερα βάθη στην ακτή.

Η πανάκριβη αυτή τεχνική αποδεικνύεται όμως καταστροφική καθώς η φερμένη άμμος δεν στέκεται και παρασύρεται από τον κυματισμό της θάλασσας. Η μόνη λύση που συζητάνε είναι η καταστροφή των μεγάλων φραγμάτων και η αντικατάσταση μερικών από αυτά, από άλλα μικρότερα φράγματα έως 5 μέτρα το πολύ....

Ανώνυμος είπε...

ε βεβαια πρεπει οι αγγλοι συνταξιουχοι αποικοι να αραζουν την αριδα τους σε παρθενες μεσογιακες παραλιες.ευτυχος που δεν δεν ηρθαμε ακομα ποτε στην αναγκη τον κυπριων γιατη αν δεν ειχαμε κατι καλιτερο να κερδισουν απο μας θα πουλουσαν τα πα`ι`δια μας για σουβλακια στη παφο το καλοκαιρι.ακομα κι ενας που διαβαζει μονο τον καζαμια δεν εχει καταλαβει αν στην ελλαδα τελικα εχουμε ξεχρεωση τα δανια του καποδιστρια η τα πληρονουμε ακομα.αντι να εκμεταλευτουμε ολες μας της δυνατοτιτες για να εχει ο κοσμος καλιτερη ποιοτητα ζωης που ετσι κι αλλιος εχουμε την ευλογια να ζουμε σε σχεση με αλλα μερη με την απαραιτιτη προσοχη βεβαια που παραδοσιακα εχουμε ,θελουμε να κανουμε τους οικολογοπατερες ρυθμιστες της ζωης μας.ολα στο παιχνιδι της εξουσιας.

Ανώνυμος είπε...

Τελικά θα αφήσω το άρθρο αυτό λίγο παραπάνω από ότι συνηθίζω να αφήνω τα άρθρα μου, όχι για κανένα άλλο λόγο, παρά μονάχα για να μπορέσουν όσοι δεν το έχουν καταλάβει ακόμα να το διαβάσουν πιο προσεχτικά και να το καταλάβουν... ΑΝ βεβαίως κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν όσα γράφω όπως ακριβώς προσποιούνται ότι δεν ξέρουν ορθογραφία τότε το μόνο που έχω να τους πω είναι "ΞΥΔΙ" άντε και στην καλύτερη περίπτωση "υπομονή".

ΕΧΕΦΡΩΝ είπε...

τώρα πως μπερδεύεις την εξουσία με την οικολογία δεν το καταλαβαίνω. σίγουρα έχεις κοινωνιολογικά κενά που δεν καλυπτονται εύκολα. Το πως αναφέρεσαι στις αγγλικές "αρίδες" για να δικαιολογήσεις τις κυπριακές μαλακίες είναι άσχετο, ίσως παρανοίκό για να μην πω ύποπτο. Σχετικά με τον Καποδίστρια θα το εκτιμούσα περισσότερο αν σχολίαζες το μπάζωμα των ποταμών στην Νάξο, ¨Αντε και τον Αχελώο όμως η προσπάθεια αποπροσανατολισμού της συζήτησης με απογοητεύει....

Ανώνυμος είπε...

κρατα το κουραγιο σου,μην τα βλεπεις ολα υποπτα αλλα κυριος μην τα καταπινεις ολα αμασιτα.η επανασταση στη ναξο πρεπει να αρχιση απο αλλου,και κυριος σε θεματα νοοτροπιας και συμπεριφορας,να ξετιλιξουμε ολοι τις απεριοριστες δυνατοτιτες που εχουμε μεςα μας για να κανουμε καλυτερο τον τοπο μας.ειναι γνωστο σε ολους οτι στη εντονη προσπαθεια για νεοπλουτισμο εχουνε γινει τεραστια λαθη στον τοπο μας,αυτο στη ουσια λεει το αρθρο σου .περιμενω να ακουσω περισοτερη ουσια...ευχαριστω αληθινα για τα σχολια

ΕΧΕΦΡΩΝ είπε...

Η νοοτροποία μας καλλιεργείται από την γενικότερη τάση που διαμορφώνει η πολιτική. Ένα απλό παράδειγμα τα δάνεια που δόθηκαν σε πολίτες για να χτίσουν κάθε σπιθαμή γης προκειμένοπυ να πλουτίσουν. Τίποτα δεν κέρδισαν ουσιαστικά και μακροχρόνια. Όμως το φυσικό τοπίο το κατέστρεψαν οριστικά και αμετάκλητα.

Άρα ο όποιος μετασχηματισμός της κοινωνίας για να είναι ουσιαστικός θα πρέπει να έχει σαν στόχο την αλλαγή αυτής της περιβόητης νοοτροποίας. Επίσης δεν νομίζω ότι αυτή η αλλαγή μπορεί να γίνει μέσω της Βίας. Ένοπλη επανάσταση κλπ.
χρειάζονται χρόνια κυοφορίας μιας ιδέας, σταθερότητα στον χρόνο και μαζικό κίνημα.

Ποταμός είπε...

Τι θα πει "περιμένω να ακούσω περισσότερη ουσία"; Το κείμενο είναι πολύ ουσιαστικό και πολύ περιεκτικό. Το μόνο που το ξεπερνά σε...ουσία είναι η αποκάλυψη των προσώπων που ακόμα κρύβονται πίσω από αυτά τα περιβαλλοντικά εγκλήματα, οι οποίοι ζουν, δυστυχώς βασιλεύουν και διαρκώς φροντίζουν να καλύπτουν και να συντηρούν τις ανομίες τους, ακόμα και αποπροσανατολίζοντας την συζήτηση. Έχεις μήπως υπόψη σου κανέναν; Γιατί εγώ σαν να ξέρω κάποιους εκεί στην ορεινή Νάξο...μεταξύ Λυώνα και Απόλλωνα. Ωραίες οι θεωρίες σου, αλλά στην πράξη μιλάμε για 5-10 ανθρώπους που έχουν καταντήσει έτσι το νησί μας. Αυτή είναι η ουσία.

Ανώνυμος είπε...

Και τα ονόματα αυτών;

Ανώνυμος είπε...

η ουσια φιλε μου δεν ειναι να αποκαλυπσουμε τα προσωπα που νομιζουμε οτι κρυβονται πισω απο ολα αυτα που λες,η ουσια ειναι να παραδεχτουμε την συνενοχη μας γιατι ολοι οφειλουμε την υπαρξη μας στη ναξο σε αυτο το αλογιστο χτισημο της τα τελευτεα χρονια.αλλοι ως οικοδομοι και μηχανικοι και αλλοι με τα μαγαζια και τα γραφεια μας παρεχοντας καθε ιδους υπηρεςια αποροφουσαμε τον νεοπλουτισμο..η μηπος δεν θυμαστε την προ του 1985 εποχη οταν ελαχιστοι ναξιοτες επεστρεφαν να εργαστουν εδω μετα τις σπουδες γιατι δεν υπηρχε αγορα.τα τελευτεα χρονια εχει ερθει ο καθε πικραμενος ειτε ως επιδοξος επιχειριματιας ειτε ως δημοσιος η ιδιοτικος υπαληλος..δεν το θεωρω αρνητικο αυτο αλλα ετσι ειναι τα πραγματα κυριοι..μπορει οποιος θελει απο μας να υποστηριξει οτι δεν εχει αμεση εμπλοκη που κι αυτο παιζεται γιατι και τους φυλακισμενους να ρωτησεις δεν παραδεχοντα ποτε το παραπτομα τους..τουλαχιστον για ολα τα προιγουμενα να παραδεχτουμε την συνενοχη μας και να μην ψαχνουμε να βρουμε αλλου τους ενοχους ας κοιταξουμε πρωτα στον καθρεφτη μας..και οπος λενε ακομα και οι φιλοι μας οι δικηγοροι ενας κατηγορομενος δεν μπορει να δωση κατηγορια σε αλλον.. ειναι υποπτο...

Ανώνυμος είπε...

Ο από πάνω μου θύμισε το σλόγκαν που χρησιμοποιούν οι διαχειριστές ενός άλλου μπλογκ: "Φταίνε οι άλλοι; Οι άλλοι είμαστε εμείς."
Και εντάξει να το λένε αυτοί. Για να το λένε κάτι παραπάνω θα ξέρουν για τους εαυτούς τους. Εσύ που έχεις την ίδια άποψη με αυτούς γιατί το λες; Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, ούτε κατέχουμε όλοι τις ίδιες υπεύθυνες θέσεις.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ... αυτός ο άλλος έγραφε ο Ρεμπώ. Δεν μπορούμε να τα ταυτίζουμε όλα και όλους. Αυτό είναι ιδεοψυχαναγκασμός. Αν όλα και όλοι ήταν ίδιοι δεν θα υπήρχε ούτε εξέλιξη ούτε αντίσταση ούτα το μπλοκ του Απόλλωνα ούτε του Εχέφρωνα.

Ανώνυμος είπε...

ιδεοψυχαναγκασμος ειναι να προσπαθεις να πιστεψεις οτι ο πολιτικα παρθενος και νεοπροδευτικος εαυτος σου δεν εχει συμετοχη στο εγκλημα..επρεπε απ την αρχη να μας πεις πως σε ενδιαφερει να γραφεις εκθεσεις ιδεων για μαθητες γυμνασιου λυκειου για να τους βοηθησεις στις επομενες εξετασεις και οχι οτι προσπαθεις να παρεμβεις πολιτικα στον τοπο μας..ειναι καλο οτι καταλαβες παντος οτι δεν ειμαστε ολοι ιδιοι.. σιγουρα ομως κατεχουμε ολοι τις ιδιες υπευθυνες θεσεις ο καθενας στο ποστο του..ας κανουμε ο καθενας το καλυτερο που μπορουμε..οι πιο δυνατες ευχες μου σας ακολουθουν παντα..ευχαριστω αληθινα για τις απαντησεις στα σχολια μου..το επομενο αρθρο σου παντος εχει πιο ελευθερο πνευμα.

Ανώνυμος είπε...

άσπρο ή μαύρο. Αυτά τπάρχουν για εσένα; Αν δεν δηλώνω το ίδιο υπεύθυνος με εσένα γράφω εκθέσεις ιδεών για μαθητές; αν έχεις καταλάβει στα κείμενα μου υπερασπίζω την ετερότητα. εσύ δεν μπορείς να την κατανοήσεις... θεωρόντας εκ προιμίου όλους συνυπεύθυνους. προφανώς για να δικαιολογήσεις τις δικές σου ευθύνες; ή κάτι σαν το προπατορικό αμάρτημα που το χρεωνόμαστε όλοι!Ενοχικό δίκαιο;
λυπάμαι... αν απεχθάνομαι κάτι είναι η προσωποποίηση της πολιτικής. αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προσωπικές ευθύνες.

Ανώνυμος είπε...

όσο για τις "εκθέσεις ιδεών" που κατηγορώντας με, με απαξιώνεις, θα σου υπενθυμίσω κάτι: Η σημερινή κατάσταση οφείλεται ακριβώς σε λάθος και κακές ιδέες. αν η θεωρία είναι πρόβλημα για εσένα τότε να σου πω ότι κάθε πράξη έχει μια θεωρία πίσω της. αν για παράδειγμα όποτε βλέπεις εκκλησία κάνεις τον σταυρό σου τότε σε λίγο χρόνο θα ασπαστείς τον χριστιανισμό και ας μην γνωρίζεις την θεωρία του....

Ανώνυμος είπε...

υπαρχουν προσωπικες ευθυνες στο βαθμο που εκφραζουν την δραστηριοτητα την νοοτροπια και συμπεριφορα του συνολου..δεν εχω να δικαιολογισω και τιποτα παρα μονο την προσπαθεια ολων μας να κανουμε το καλυτερο για τον τοπο μας ο καθενας στο ποστο του..ειμαι υπερμαχος της αναπτυξης για να εχει ολος ο κοσμος μια καλυτερη ποιοτιτα ζωης που δικαιουτε και οχι μονο οσοι ειχαν την καλη τυχη να ειναι ανεξαρτητοι και ωριμοι χαρακτηρες και μπορουν χωρις προσπαθεια να μορφωνουν τα παιδια τους..στη προσπαθεια λοιπον της αναπτυξης εγιναν μεγαλα λαθη οπως λες..ολοι ειμαστε υπευθυνοι θα μου πεις γιατι..οταν μπουν κλευτες σε ενα αδειο σπιτη δεν θα βρουν τιποτα και μετα απο λιγο θα βαρεθουν και θα φυγουν..ετσι το καθε λαμογιο οταν δεν βρει δυναμη και προστασια απο την κοινωνια δεν μπορει να την επιρεασει ουτε να εκμεταλευτει καταστασεις για να κερδισει οικονομικα η πολιτικα σε βαρος μας η του περιβαλοντος που ζουμε..για ολα υπαρχουν καλυτερες λυσεις και το βασικο προβλημα μας ειναι η προχηροτητα που αντιμετωπιζουμε τα πραγματα ολοι μας πολιτες και πολιτικοι.. οσο για να την ειρωνια μου που δεν ειναι βεβαια απαξιωση βοηθησε να ξετιλιχτουν πιο ωριμες σκεψεις..συμφωνω και συμπληρωνω οτι πραξη και θεωρια ειναι μερη της ιδιας ολοτιτας.ας τα δουμε ετσι και ας καθορισουμε την πορεια μας..

εχεφρων είπε...

εγώ από την αρχή της συζήτησης μας το βλέπω έτσι. όμως η έννοια της ανάπτυξης μου είναι αποκρουστική για τον απλούστατο λόγο ότι ευθύνεται για την κατάντια αυτή γύρω μας. ας δούμε λοιπόν με ειλικρίνεια( με το χέρι στην καρδιά) τα αποτελέσματα της και ας την αντικαταστήσουμε με την από-ανάπτυξη. όσο προλαβαίνουμε να σώσουμε τους εαυτούς μας την κοινωνία και το περιβάλλον.

ΕΧΕΦΡΩΝ είπε...

εμένα προσωπικά δεν μου αρκεί μια υποτιθέμενη και αόριστη λεκτική συμφωνία όταν η "συζήτηση" έχει ξεκινήσει από συγκεκριμένες πρακτικές που δημιούργησαν τις παραπάνω διαφωνίες. θα ήθελα να γίνεσαι πιο συγκεκριμένος... όπως ακριβώς ξεκινάς και την συζήτηση...