Ο Εθνικισμός, η καθαρότητα της φυλής, ο ρατσισμός και η ξενοφοβία αποδοκιμάζονται λεκτικά από ένα μεγάλο κομμάτι του Ελληνικού πληθυσμού. Ταυτόχρονα όμως επιδοκιμάζονται πρακτικά από πολλούς ιθαγενείς αυτού του τόπου ως απόρροια του ρατσιστικού λόγου των ΜΜΕ αλλά και του λαϊκισμού των πολιτικών μας αντιπροσώπων. Κανείς δεν είναι ρατσιστής αλλά…
Ιδιαίτερα επικίνδυνες οι ακραίες θέσεις της δεξιάς και ακροδεξιάς πτέρυγας του Ελληνικού κοινοβουλίου που πρότειναν μάλιστα και την διενέργεια δημοψηφίσματος για την απόδοση ή όχι της Ελληνικής ιθαγένειας στους μετανάστες . Αν είναι δυνατόν η «επιθυμία» της πλειοψηφίας να επιβάλλεται, αυταρχικά, στην μειοψηφία και να την αφανίζει με πρόσχημα βέβαια την δημοκρατική-πλειοψηφική απόφαση του λαού! Αν είναι δυνατόν να κάνουμε δημοψήφισμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι πολλοί να αποφασίσουν ότι αυτά δεν χρειάζονται! Κάποιες έννοιες και κάποιες καταστάσεις πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτες αν θέλουμε να αποκαλούμαστε αξιοπρεπείς και πολιτισμένοι.
Η Ελληνική κοινωνία σήμερα συζητάει ποικιλοτρόπως αν τα κριτήρια για την απόδοση της Ελληνικής ιθαγένειας στους μετανάστες θα είναι: το αίμα, το χρώμα, η γλώσσα, η θρησκεία, η παιδεία, το πολιτισμικό πλαίσιο, ο τόπος γέννησης ή όλα μαζί. Η συζήτηση για τον βαθμό αφομοίωσης ή ενσωμάτωσης των μεταναστών στην ουσία θέτει ένα ευρύτερο προβληματισμό, ως προς την έννοια του πολίτη και ποιος θα πρέπει να είναι ο νομικός και πολιτικός δεσμός του με το Ελληνικό κράτος.
Κατά πόσο δηλαδή οι μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας μπορούν να αποφασίζουν για τις πολιτικές που υφίστανται καθώς και για την δυνατότητα που έχουν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.Η ιθαγένεια στην ουσία είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον δημόσιο και πολιτικό βίο. Το νομοσχέδιο του ΠΑΣΟΚ επιτρέπει σε περιορισμένο αριθμό μεταναστών,κυρίως ομογενείς και Αλβανούς, να συμμετάσχουν στον πρώτο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης ως δημοτικοί σύμβουλοι. Δεν επιτρέπεται να γίνουν Δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι.
Επίσης η συζήτηση για την ιθαγένεια επαναφέρει στο προσκήνιο την φαντασιακή και κατασκευασμένη έννοια του Έθνους που ομογενοποίησε τεχνητά, ανομοιογενής πληθυσμούς, εξαλείφοντας την ετερότητα και ιδιαιτερότητα τόσο των ατόμων όσο και των κοινοτήτων τους.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια ότι η «συζήτηση» για τους μετανάστες γίνεται ταυτόχρονα σε όλες τις «πολιτισμένες» Ευρωπαϊκές χώρες και δεν είναι τυχαίο που προκαλείται σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης με μεγάλη ανεργία, τρομερή ανασφάλεια και καχυποψία όπου η κρατική καταστολή και η καταπίεση είναι σε έξαρση. Ο φόβος καλλιεργείται και η καταστολή επικρατεί ως αποτέλεσμα της έλλειψης πολιτικής και πολιτιστικής πρότασης από την πλευρά των κυρίαρχων. Καθοριστικό σημείο η μετονομασία των μεταναστών σε οικονομικούς μετανάστες όταν συνειδητοποίησαν οι Ευρωπαϊκές κοινωνίες την «προσφορά» τους στην οικονομία. Επίσης είναι ενδεικτικό της καπιταλιστικής νοηματοδότησης ο επιθετικός προσδιορισμός, οικονομικός.
Η όποια προσέγγιση του θέματος της ιθαγένειας δεν μπορεί να εξαντλείται σε όρους ευαισθησίας και συναισθήματος για τους συνανθρώπους μας. Το διακύβευμα είναι πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό:
Ο "υπέροχος" δυτικός πολιτισμός είναι αδιαπραγμάτευτα κυρίαρχος και πρέπει να επιβληθεί σε ολόκληρο τον κόσμο μέσω του εκδημοκρατισμού τού. Η παγκόσμια ομογενοποίηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία της παγκόσμιας αγοράς. Η κατάκτηση και η λεηλασία των φυσικών πόρων σε παγκόσμιο επίπεδο στηρίζει την "ευημερία" της δύσης ενώ στις κατακτημένες υποανάπτυκτες χώρες ωθεί εκατομμύρια ανθρώπων να αναζητήσουν ένα μέλλον στην δύση! όπου τους περιμένει η ίδια στρατιωτική και πολιτική αντιμετώπιση. Την μετανάστευση την δημιουργεί ο ιμπεριαλισμός των Ευρωπαίων και των ΗΠΑ και αν δεν θέλουν κάποιοι τους μετανάστες θα πρέπει να εξαλείψουν τις γενεσιουργές αιτίες της μετανάστευσης.
Οι ίδιοι λοιπόν που στηρίζονται στην ομογενοποίηση του παγκόσμιου χωριού αυτοί οι ίδιοι «καλούνται» να λύσουν το μεταναστευτικό με ιδεολογήματα, αντιτρομοκρατικούς και αντί-μεταναστευτικούς νόμους. Ο νόμος για την μετανάστευση στην ουσία είναι μια προσπάθεια να εξαλειφθεί η ετερότητα (Βαλκάνιοι, Μουσουλμάνοι-Αφρικανοί).
Όπου η ετερότητα δεν μπορεί να κουκουλωθεί πρέπει να νοηθεί ως απόλυτα επικίνδυνη μέσα στην/και για την, «ιστορική Εθνική συνοχή μας». Ο ξένος και ο άλλος είναι επικίνδυνοι. Το αυγό του φιδιού έσπασε. Όλοι πρέπει να είμαστε Έλληνες… έτσι διώκονται ποινικά οι καθηγητές που κάνουν μαθήματα σε μετανάστες (περίπτωση Πρωτονοταρίου), τα πογκρόμ οργιάζουν και το DNA αποφασίζει για όλους και για όλα.
Σε μια πραγματικά ελεύθερη, αλληλέγγυα και δίκαιη κοινωνία η έννοια της ιθαγένειας δεν θα έπρεπε να υφίσταται Ή να αποτελεί μια απλή διοικητική πράξη χωρίς παράβολο με αποκλειστικό προσδιορισμό την γεωγραφία. Τον τόπο δηλαδή. Σε μια πραγματικά δίκαιη κοινωνία το πρόβλημα του κράτους υποδοχής θα ήταν η πολιτική αυτοοργάνωση των νέων μελών του και η επιβεβαίωση της δυνατότητας συνύπαρξης με τους άλλους.
Όσοι πατούν το πόδι τους σε αυτόν τον τόπο είναι ελεύθεροι και ίσοι, έγραφε το πρώτο Σύνταγμα της Ελλάδας. Όχι για κανένα άλλο λόγο παρά μονάχα γιατί ήταν αποτέλεσμα επαναστατικών διαβουλεύσεων (1821-31)και γιατί η ανομοιογένεια των κοινοτήτων θεωρούταν δεδομένη. Ούτε η γλώσσα, ούτε τα ήθη, ούτε το έθνος, ούτε η φυλή, ούτε η θρησκεία, ούτε το DNA και η παραγωγή ήταν κοινά. Όλοι είχαν την αίσθηση της διαφορετικότητάς τους και την αναδείκνυαν καθημερινά. Σήμερα;;;
Σήμερα τα σημάδια της αρμονικής συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών στον ίδιο τόπο καταστρέφονται και αποσιωπούνται. Στην Νάξο για παράδειγμα η Εβραϊκή συνοικία μέσα στον παραδοσιακό ιστό της παλαιάς πόλης της Χώρας όχι μόνο δεν αναφέρεται αλλά καταστρέφονται μεθοδευμένα όλα τα εβραϊκά σύμβολα- μνημεία μετονομάζοντάς για παράδειγμα την Εβραϊκή συναγωγή σε εκκλησία Παναγιάς-Χριστού. Σήμερα το πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης χτίστηκε πάνω στο Εβραϊκό νεκροταφείο, η Μακεδονία είναι μία και Ελληνική και άλλα πολλά ευτράπελα που ο εθνικισμός και ο ρατσισμός των κυρίαρχων επέβαλε.
Σήμερα λοιπόν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τονίζει υπέρμετρα την μηδενική ανοχή της απέναντι στους μετανάστες, δημιουργεί στρατόπεδα απέλασης και κλείνει ερμητικά τα σύνορα μας ενώ απαιτεί 1000 ευρώ ως παράβολο για την απόδοση των χαρτιών στους εξαθλιωμένους μετανάστες:
1) θεωρεί «νόμιμα» τα παιδιά των μεταναστών που γεννήθηκαν στην Ελλάδα όταν και οι γονείς τους είναι «νόμιμοι», έχουν «χαρτιά», δηλαδή. Το κριτήριο της ουσιαστικής παραμονής εξαλείφεται και εστιάζουν στην νομιμότητα.
2) οι μετανάστες πρέπει να έχουν ένσημα του ΙΚΑ = στήριξη των άδειων ταμείων
3) πρέπει να στρατεύονται και να ομιλούν Ελληνικά χωρίς όμως την κατάλληλη εκπαιδευτική υποδομή όπου θα διδάσκονται την γλώσσα και τέλος
4) η απόδοση ιθαγένειας συνιστά πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων (να μην έχει καταδικαστεί για παράνομη μεταφορά μεταναστών και για άλλα εγκλήματα, να μην έχει προσβάλλει το πολίτευμα μας, να μην έχει προβάλλει αντίσταση κατά των αρχών, να μην έχει διαταράξει την δημόσια τάξη κλπ. Η απέλαση αιωρείται σαν δαμόκλειος σπάθη και η ψήφο τους έχει εκ των προτέρων δοθεί σε όσους τους καθιστούν όμηρους )
Τα κινήματα με τους μετανάστες και όχι για τους μετανάστες, καταδικάζουν τις Ευρωπαϊκές συνθήκες και ντιρεκτίβες (Σεγκέν, Δουβλίνο) και αποκαλύπτουν ότι το νέο νομοσχέδιο για τους μετανάστες στην ουσία προσπαθεί να ενσωματώσει τους Αλβανούς μετανάστες στην Ελληνική κοινωνία μιας και η εν λόγω χώρα υπέβαλε και επίσημα την αίτηση της για ένταξη στην ΕΕ (28-4-2009).
Οπότε σαν Ευρωπαίοι πολίτες θα έχουν το δικαίωμα τις ελεύθερης μετακίνησης στα κράτη μέλη της ΕΕ. Όπως ακριβώς έγινε και με τους Ρουμάνους, τους Βούλγαρους κλπ . Οι υπόλοιποι μετανάστες θα πρέπει να περιμένουν την επόμενη διεύρυνση της ΕΕ…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου